استقبال انگلیس و اتحادیه اروپا از تشکیل دولت جدید عراق

به گزارش مجله پیکوشو، خبرنگاران: وزارت امور خارجه انگلیس و اتحادیه اروپا از تشکیل کابینه جدید عراق استقبال کردند.

استقبال انگلیس و اتحادیه اروپا از تشکیل دولت جدید عراق

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس پس از رای اعتماد کابینه حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام نمود: تشکیل کابینه جدید عراق نقطه عطف مهمی بوده و من به نخست وزیر حیدر العبادی تبریک می گویم.

وی اضافه کرد: این گام نخست مهمی در راستای رسیدگی به چالش های انسانی، سیاسی و امنیتی جدی است که عراق با آن روبرو است. هم اکنون بسیار مهم است که تمامی گروه های سیاسی با یکدیگر همکاری نمایند تا بر چالش ها از جمله تهدیدی که توسط داعش برای عراق ایجاد شده مقابله نمایند. به همین دلیل انتخاب سریعتر وزیران کشور و دفاع بسیار مهم است. من از تعهد نخست وزیر العبادی درباره انجام این موضوع در هفته آینده استقبال می کنم.

فیلیپ هاموند ادامه داد: ما همچنان به حمایت از مردم عراق و دولت جدید در پیگیری صلح و موفقیت ادامه می دهیم. دولت انگلیس به صورت تنگاتنگ با دولت جدید عراق که هم اکنون در حال مبارزه با تروریسم بوده همکاری میکند و به دنبال تقویت روابط مالی، سیاسی و امنیتی میان دو کشور است.

همچنین اتحادیه اروپا نیز طی بیانه ای از تشکیل دولت جدید عراق استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: ما به نخست وزیر حیدر العبادی درباره تشکیل کابینه جدید و ارائه برنامه های خواسته شده تبریک می گوییم. ما امیدواریم که توافق درباره تکمیل کابینه به سرعت حاصل گردد.

در این بیانیه تاکید شده است: اتحادیه اروپا چالش های زیادی که کابینه جدید در این شرایط حساس منطقه و کشور با آن روبرو است را می داند. ما صادقانه امیدوار هستیم که تمامی کابینه به صورت موثر در راستای پاسخ به بسیاری از نیازهای شهروندان عراقی گام بردارد.

عصر روز گذشته حیدر العبادی اسامی وزرای خود را در صحن مجلس برای رای اعتماد قرائت کرد تا نمایندگان مجلس عراق به این وزرا رای بدهند.

در این جلسه 287 نماینده حضور داشتند. بر اساس این گزارش، شیعیان عراق دو معاون رئیس جمهور ، یک معاون نخست وزیر و 14 وزیر را در دولت جدید در اختیار گرفتند.

اهل سنت نیز یک معاون رئیس جمهور، یک معاون نخست وزیر و 7 وزیر را در دولت جدید بدست گرفتند.

ائتلاف کردستان عراق نیز یک معاون نخست وزیر و سه وزیر را در دولت عبادی در دست دارند.

بر اساس این گزارش، مسیحیان یک وزیر، تنها وزیر زن نیز عدلیه عبودی وزیر بهداشت از حزب الدعوه عراق است. دو کرسی وزارتخانه های کشور و دفاع نیز در دولت حیدر العبادی خالی مانده است. برای وزارت کشور هادی العامری وزیر حمل و نقل و از تشکل سازمان بدر بود که نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد . خالد عبیدی از نمایندگان سنی مذهب استان نینوا که برای تصدی پست وزارت دفاع نیز در نظر گرفته شده بود نوانست از فیلتر نمایندگان مجلس عراق رد گردد . وزارتخانه منابع آبی نیز کسی معرفی نشده و خالی ماند.

همچنین حیدرالعبادی نخست وزیر جدید عراق از فشار بعضی جریان های سیاسی برای تحمیل بعضی وزرا به وی اطلاع داد و اعلام نمود که دو وزارتخانه کلیدی کشور و دفاع نهایت تا یک هفته دیگر اعلام می گردد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 563

به "استقبال انگلیس و اتحادیه اروپا از تشکیل دولت جدید عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال انگلیس و اتحادیه اروپا از تشکیل دولت جدید عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید