استقبال ایران از معرفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر جدید عراق

به گزارش مجله پیکوشو، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از معرفی مصطفی عبداللطیف الکاظمی به عنوان نخست وزیر جدید عراق استقبال کرد.

استقبال ایران از معرفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر جدید عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن استقبال از معرفی مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر جدید عراق، برای وی در سمت جدید آرزوی پیروزیت کرد.

موسوی در خصوص معرفی نخست وزیر جدید عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از استقلال، حاکمیت ملی، یکپارچگی ارضی و ثبات سیاسی در کشور عراق حمایت کرده و اتفاق نظر تمامی جریانات سیاسی عراق از طریق روندهای دموکراتیک را تنها راستا برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات می داند. از همین رو جمهوری اسلامی ایران از توافق امروز گروه های سیاسی در عراق که نتیجه آن معرفی آقای مصطفی کاظمی به عنوان نخست وزیر جدید بود، استقبال می کند و آن را گامی صحیح در راستای درست می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی پیروزیت برای آقای مصطفی الکاظمی، امیدوار است ایشان در ماموریت تشکیل دولت جدید در این کشور برای تامین خواسته های مردم و مرجعیت عالی دینی در عراق و ایجاد یک عراق با ثبات و یکپارچه و برخوردار از جایگاه مهم در سطوح منطقه ای و بین المللی پیروز باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین گفت: بدون تردید همسویی و همدلی همه طوایف مختلف عراقی و تمامی گروه های سیاسی و شخصیت های برجسته عراقی، از جمله جناب آقای عدنان الزرفی، در نیل به این هدف مهم و ادامه راستا تاثیر گذار بوده و هست.

موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آمادگی کامل خود را برای همکاری با دولت عراق به منظور عبور آن کشور از مسائل و نیل به اهداف عالی مردم و مرجعیت عراق اعلام می دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 972

به "استقبال ایران از معرفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر جدید عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال ایران از معرفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر جدید عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید