افغانستان به حالت آماده باش درآمد

به گزارش مجله پیکوشو، اشرف غنی در واکنش به حملات اخیر در ولایت های کابل، ننگرهار و لغمان به نیرو های امنیتی و دفاعی افغانستان دستور داد که از حالت دفاع فعال به حالت تهاجمی تغییر موضع دهند.

افغانستان به حالت آماده باش درآمد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

غنی امروز (سه شنبه، 23 اردیبهشت) در بیانیه ای گفت که طالبان خلاف خواسته های مکرر مردم و حکومت افغانستان و جامعه جهانی مبنی بر آتش بس و کاهش خشونت، حملات شان را شدیدتر نموده و به جنگ و افغان کشی ادامه داده است.

وی همچنین با اشاره به حملات امروز در ولایت های کابل و ننگرهار گفت که افغانستان بار دیگر شاهد حملات تروریستی گروه های طالبان و داعش بوده است.

غنی گفت که در نتیجه این حملات غیرنظامیان از جمله زنان و بچه ها و نظامیان کشته و زخمی شده اند.

وی تأکید کرد که به منظور جلوگیری و دفع حملات تروریستی بر مردم، نیرو های دولتی و تأسیسات عمومی، نیرو های دولتی باید از حالت دفاعی به حالت تهاجمی تغییر موضع دهند.

وی به این نیرو ها دستور داد که حملاتشان را بر گروه طالبان و سایر گروه های تروریستی از سر گیرند.

غنی همچنین در بخشی از صحبت های خود از طالبان خواست که از کشتن افغان ها به دستور بیگانگان دست بردارند و برای مبارزه با ویروس کرونا و استقرار صلح دایمی آتش بس نمایند.

در دو حمله ای که امروز به بیمارستانی در کابل و یک مراسم تشییع جنازه در ولایت ننگرهار صورت گرفت، دست کم 40 نفر کشته و 84 نفر دیگر نیز زخمی شده اند. بیشتر کشته شدگان غیرنظامی هستند.

تا به امروز مسئولیت این دو حمله را شخص و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

این تصمیم در حالی از سوی دولت افغانستان اتخاذ شد که طی هفته های اخیر و علی رغم شروع ماه مبارک رمضان و درخواست مقامات افغانستان و نهاد های بین المللی از طالبان برای کاهش خشونت و برقراری آتش بس، اما طالبان حملات خود را تشدید نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1050

به "افغانستان به حالت آماده باش درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان به حالت آماده باش درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید