انتقاد آمریکا از وتوی قطعنامه ضد سوری توسط روسیه و چین

به گزارش مجله پیکوشو، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در پیامی در توئیتر از وتوی قطعنامه ضد سوری توسط روسیه و چین در شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد.

انتقاد آمریکا از وتوی قطعنامه ضد سوری توسط روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه از روسیه و چین به دلیل رد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای ارسال محموله های انسان محبت آمیز به سوریه بدون اجازه دولت مرکزی انتقاد کرد.

به نوشته پایگاه خبری اسپوتنیک، پامپئو طی بیانیه ای اظهار داشت: وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط روسیه و چین که اجازه ورود یاری های بشرمحبت آمیز به میلیون ها سوری را فراهم می کرد شرم آور است.

وی در ادامه بیانیه خود نوشت: به روسیه و چین که انتخاب کردند با مخالفت با این قطعنامه یک بیانیه سیاسی صادر نمایند؛ دستان شما به خون آغشته است.

روسیه و چین آدینه شب قطعنامه ای که به دنبال ارسال یاری های انسانی به سوریه بدون اجازه دولت مرکزی بود را وتو کردند. (جزئیات بیشتر)

این قطعنامه به دنبال ارسال یاری ها از دو نقطه در مرز ترکیه و یک نقطه در مرز عراق بدون نظارت و مجوز دولت سوریه به این کشور بود.

روسیه و چین اظهار داشتند که این قطعنامه سوء استفاده از اوضاع انسانی در سوریه بوده و نقض حق حاکمیت این کشور به شمار می آید.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 630

به "انتقاد آمریکا از وتوی قطعنامه ضد سوری توسط روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد آمریکا از وتوی قطعنامه ضد سوری توسط روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید