اهدای خون در استان بوشهر 22 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله پیکوشو، مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با همت مردم نوع دوست این استان در شرایط سختی که با کمبود فراورده های خونی روبرو بودیم اهدای خون 22 درصد افزایش یافت.

اهدای خون در استان بوشهر 22 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر نرگس عبیدی سه شنبه 2 اردیبهشت اضافه کرد: بر همین اساس در امسال باوجود شرایط سخت شیوع ویروس کرونا و در خانه ماندن مردم در فروردین امسال 2 هزار و 768 مورد خون گیری انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد نشان می دهد.

وی اعلام کرد: همچنین با راه اندازی 2 پویش با اهدای خون بانوان هر خانه یک پایگاه اهدا خون و هنرمند اهدا زندگی اهدای خون توسط بانوان این استان 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

عبیدی از پاسخ مثبت مردم به فراخوان پایگاه انتقال خون استان بوشهر در شرایطی که استان با کمبود فرآورده های خونی روبرو شده بود، قدردانی کرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر شرایط فرآورده های خونی استان بوشهر خوب است اما احتیاج به اهدای خون با توجه به وجود بیماران احتیاجمند همیشگی است زیرا این افراد باید خون تازه دریافت نمایند پس احتیاج است هرروز افرادی باشند که برای اهدا اقدام نمایند.

عبیدی بر ضرورت اهدای خون مستمر و برنامه ریزی شده برای رفع کردن احتیاج خونی افراد احتیاجمند تأکید کرد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با توجه به این که در ماه مبارک رمضان هرسال دچار کاهش مراجعه می شویم انتظار می رود مردم با برنامه ریزی مناسب در پایگاه های انتقال خون حاضر باشند تا همچنان ذخایر خونی استان در شرایط مناسبی باشد و با کمبود روبرو نشویم.

وی یادآور شد: در زمان حاضر در کنار 500 بیمار تالاسمی و کم خونی داسی شکل در استان بوشهر بیماران سرطانی در حال درمان، هموفیلی، زنان بارداری که در زمان زایمان احتیاج به خون دارند و افرادی که دچار سانحه می شوند به طور مستمر احتیاج به خون احساس می گردد.

عبیدی با اشاره به فعالیت اجرا شده برای اطمینان مردم از رعایت نکات بهداشتی در این پایگاه ها گفت: با ایجاد میز سلامت در پایگاه های انتقال خون، اهدانمایندگان و همراهان آن ها به محض ورود تب سنجی می شوند، سپس اهدانماینده ثبت نام و پس ازآن پزشک مستقر در پایگاه، شاخص های سلامت او را آنالیز می نماید.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر برای پیشگیری از معطلی و تجمع، نوبت دهی اینترنتی صورت می گیرد و اهدانمایندگان با مراجعه به پایگاه https://nobatdehi.ibto.ir زمان و مکان اهدا خون را معین نمایند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تأکید کرد: به طورکلی با توجه به حساسیت ها، پایگاه های انتقال خون از پاکیزه ترین مکان ها هستند و در شرایط حاضر روزانه دو بار سطوح پایگاه ها ضدعفونی می گردد تا آلودگی به صفر برسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1005

به "اهدای خون در استان بوشهر 22 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای خون در استان بوشهر 22 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید