ترکی الفیصل: تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه عاقلانه نبود

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان، رئیس جمهوری آمریکا را به دلیل تصمیم خروج نیروهای نظامی کشورش از سوریه به باد انتقاد گرفت.

ترکی الفیصل: تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه عاقلانه نبود

به گزارش خبرنگاران، ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در گفت وگو با شبکه عربی سی ان ان ضمن انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دلیل تصمیم خروج نیروهای این کشور از سوریه، تاکید کرد: این تصمیم عاقلانه نیست.

الفیصل در ادامه گفت: برداشت و تفسیر ترامپ از مسائل عجیب است.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان درخصوص استقرار نیروهای آمریکایی در عربستان مدعی شد:اگر ایران بخواهد ناآرامی ایجاد کنند، عربستان و همپیمانان آن آماده این کار هستند و اگر می خواهند همکاری کنند و یک شریک سازنده در تحقق صلح و امنیت نه تنها در خلیج فارس بلکه در کل منطقه اطراف ما باشند، مجالی برای رایزنی وجود دارد.

ارتش ترکیه از چهارشنبه گذشته عملیاتی را با نام چشمه صلح علیه یگان های مدافع خلق کرد در شمال شرق سوریه آغاز کرد. نیروهای آمریکایی همپیمان با کردها با آغاز این عملیات از منطقه عقب نشینی کرده و کردها را در مقابل این حملات رها کردند. به این ترتیب نزدیک به 1000 نیروی نظامی آمریکا از منطقه خارج شده و تنها حدود 150 سرباز آمریکایی در پایگاه التنف در جنوب سوریه واقع در مرزهای این کشور با اردن باقی ماندند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 553

به "ترکی الفیصل: تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه عاقلانه نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکی الفیصل: تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه عاقلانه نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید