تمایل اون به صدور اجازه بازدید از یک سایت هسته ای مهم کره شمالی

به گزارش مجله پیکوشو، خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد، رهبر کره شمالی مایل است به بازرسان اجازه بازدید از یک سایت هسته ای مهم این کشور را بدهد.

تمایل اون به صدور اجازه بازدید از یک سایت هسته ای مهم کره شمالی

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع دیپلماتیک از تمایل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای صدور اجازه بازدید از تأسیسات هسته ای یونگ بیون اطلاع داد.

این منبع دیپلماتیک که به نامش اشاره ای نشده، خاطرنشان کرد: متوجه شده ام که رهبر کره شمالی در دیدارش با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در سپتامبر گفته است، در صورتی که آمریکا اقدامات مناسب را انجام دهد، او مایل است نه تنها تأسیسات هسته ای یونگ بیون را تعطیل کند بلکه اجازه بازرسی و راستی آزمایی در این زمینه را نیز صادر کند.

این منبع دیپلماتیک خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری کره جنوبی این پیغام را در جریان دیدارش با دونالد ترامپ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به رئیس جمهوری آمریکا منتقل نموده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون پیش از این از اعلام آمادگی خود برای صدور دستور بسته شدن سایت یونگ بیون در صورت انجام اقدامات مناسب از سوی واشنگتن اطلاع داده بود اما درباره ایجاد امکان بازرسی و راستی آزمایی در این زمینه سخنی به میان نیاورده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 165

به "تمایل اون به صدور اجازه بازدید از یک سایت هسته ای مهم کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل اون به صدور اجازه بازدید از یک سایت هسته ای مهم کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید