خبرنگاران افزایش ورود پناهجویان به جزایر و شهرهای یونان طی چند روز گذشته

به گزارش مجله پیکوشو، آتن- خبرنگاران- به گزارش رسانه های خبری یونان از روز یکشنبه تا بامداد روز دوشنبه، شمار پناهجویانی که به جزیره لزوه ی و میتیلینی یونان وارد شده اند، به 656 نفر رسید.

خبرنگاران افزایش ورود پناهجویان به جزایر و شهرهای یونان طی چند روز گذشته

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

کمیسیون مهاجرت شورای امنیت سازمان ملل متحد ، اعلام نموده است که تعداد 13 هزار پناهجو در پشت مرزهای ترکیه و در مجاورت مرزهای شمالی یونان گرفتار شده اند و در کوشش می باشند که وارد خاک یونان شوند .

یونان این تعداد را 9 هزار و 788 نفر عنوان نموده ولی ترکیه مدعی شده است که تعداد 117 هزار نفر در مرزهای بین ترکیه و یونان تجمع و کوشش می نمایند که وارد خاک یونان شوند ولی نیروهای امنیتی این کشور با استفاده از گاز اشک آور مانع آنان می گردد.

دولت یونان برای جلوگیری از ورود پناهجویان روز یکشنبه گذشته تشکیل جلسه اضطراری داد و تصمیم گرفت که نیروهای نظامی و امنیتی بیشتری را به منطقه اوره واقع در شمال یونان اعزام کند تا مانع ورود این افراد گردند.

در همین حال اخبار پناهجویان بطور مرتب درصدر خبرهای یونانی واقع شده است و این رسانه ها اظهارات مقامات ترکیه در قبال پناهجویان را کذب معرفی نموده و در عین حال از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهند که مسئولیت خود در قبال سیل پناهجویان بسوی یونان و اروپا را به عهده بگیرند و به کمک یونان بشتابند.

جنگ افروزی امریکا و یاران غربی- عربی و عبری اش در کشورهای سوریه، افغانستان، لیبی، عراق، یمن و دیگر کشورهای دنیا ، باعث شده که زیر ساختارهای این کشورها به نابودی کشیده شده و میلیون ها نفر از شهروندان این کشورها مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شوند و راهی دیگر کشورهای برای نجات جان خود و فرزندانشان گردند و به امید داشتن روزگار بهتری و امن تری، آواره شوند که هزاران نفر از این افراد در جهت دریا و یا زمینی جان خود را از دست داده اند و تعداد زیادی هم در کشورهای اروپایی در بدترین شرایط در کمپ های نامناسب نگهداری می شوند.

در حال حاضر پناهجویان در دو سوی مرزهای ترکیه و اروپا گرفتار و در کوشش برای نجات جان خود هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 843

به "خبرنگاران افزایش ورود پناهجویان به جزایر و شهرهای یونان طی چند روز گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش ورود پناهجویان به جزایر و شهرهای یونان طی چند روز گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید