خبرنگاران 316 اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان ری صادر شده است

به گزارش مجله پیکوشو، شهرری ـ خبرنگاران ـ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری از عزم جدی دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز در جنوب پایتخت خبر دارد و گفت: 316 اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در سه ماه نخست سال جاری در جنوب تهران صادر شده است.

خبرنگاران 316 اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان ری صادر شده است

غلامرضا نوفرستی شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی دهیاران شهرستان ری به مناسبت چهاردهم تیرماه روز شهرداری ها و دهیاری ها گفت: تعداد اخطارهای صادر شده طی سه ماه اول سال جاری بیش از اخطاریه های شش ماه دوم سال گذشته است، این امر بیانگر طمع افراد سودجو و فرصت طلب برای تغییر کاربری و ساخت ساز در اراضی کشاورزی جنوب تهران است.

وی با تاکید براینکه دهیاری های بدون هیچگونه اغماضی باید در ابتدای هرگونه ساخت و ساز ورود کنند و جلوی آن را بگیرند، مطرح کرد: متاسفانه گاهی دیده می شود برخی از دهیاران بجای اجرای قانون در مقابل آن و در کنار متخلفان هستند.

نوفرستی ادامه داد: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در اراضی افرادی که خود را منتسب به قدرت، زر و زور می دانند بیش از دیگران صورت خواهد گرفت تا مردم در جامعه احساس اجرای عدالت را به خوبی بچشند.

این مسئول با بیان اینکه اراضی کشاورزی تضمین کننده تولیدات کشاورزی و دامی هستند، ابراز کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری کشاورزی به ویژه در شهرستان ری که بخش عمده ای از نیازهای مواد غذایی کلان شهر تهران را تامین می کند، موجب تهدید امنیت غذایی می شود.

نوفرستی یادآور شد: مهاجرت روستاییان و تخریب اراضی کشاورزی موجب توسعه حاشیه نشینی و اطراف تهران و شهرستان ری می شود که همین امر موجب ایجاد انواع مسائل فرهنگی و اجتماعی می شود.

نشست هم اندیشی دهیاران شهرستان ری به مناسبت چهاردهم تیرماه روز شهرداری ها و دهیاری ها امروز شنبه با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، معصومه پرندوار مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران و جمعی از مسئولان و دهیاران شهرستان ری در فرمانداری برگزار گشت.

لازم به ذکر است در انتهای این نشست از تعدادی از دهیارن نمونه جنوب تهران با اهدای لوح تجلیل شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در پنج بخش مرکزی، کهریزک، قلعه نو، حسن آباد فشافویه و خاوران در جنوب استان تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1133

به "خبرنگاران 316 اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان ری صادر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 316 اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان ری صادر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید