درخواست امارات برای رفع تحریم فرزند رئیس جمهور سابق یمن

به گزارش مجله پیکوشو، برخی منابع یمنی گفتند که امارات از عربستان سعودی، رفع تحریم بین المللی پسر علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن را خواستار شده است.

درخواست امارات برای رفع تحریم فرزند رئیس جمهور سابق یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برخی منابع یمنی فاش کردند که امارات از عربستان سعودی برای اعمال فشار بر دولت مستعفی یمن به منظور حذف نام احمد فرزند علی عبدالله صالح از فهرست تحریم های بین المللی اعمال فشار کند.

این منابع گفتند که از دیدگاه امارات، احمد صالح از پنج سال پیش که در ابوظبی اقامت دارد، هیچگونه تخلف و اقدام مشکوکی را انجام نداده است.

وبگاه عربی 21 به نقل از این منابع گزارش داد که ابوظبی از ریاض خواسته است با این درخواست موافقت کند چرا که این امر در هدایت احمد علی صالح به سمت تعامل مثبت با ائتلاف سعودی علیه یمن در دوره آینده نیز تأثیرگذار خواهد بود.

به گفته این منابع، محمد بن سلمان ولی عهد سعودی نیز در پاسخ گفته است که اجرای هر گونه اقداماتی در زمینه رفع تحریم بین المللی احمد صالح تا زمان حضور وی در ریاض و اصلاح اوضاع حزب المؤتمر الشعبی العام (حزب علی عبدالله صالح) به تعویق بیافتد.

احمد صالح 48 ساله فرزند ارشد علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن است که به مدت هشت سال فرمانده گارد ریاست جمهوری بوده و پس از آن به عنوان سفیر یمن در امارات معین شد.

ژوئن 2014 اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه احمد صالح وضع کرد که از جمله ممنوعیت سفر و بلوکه شدن دارایی های او است.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 930

به "درخواست امارات برای رفع تحریم فرزند رئیس جمهور سابق یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست امارات برای رفع تحریم فرزند رئیس جمهور سابق یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید