دفع حمله ائتلاف سعودی در استان الحدیده یمن

به گزارش مجله پیکوشو، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، به رغم نقض توافق الحدیده از سوی ائتلاف سعودی، پیروز شدند پیشروی نیروهای تحت امر این ائتلاف را در این استان متوقف نمایند.

دفع حمله ائتلاف سعودی در استان الحدیده یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبه نظامیان مورد حمایت ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی در جنوب استان الحدیده زمین گیر شدند.

شبکه المسیره یمن امروز دوشنبه به نقل از منبعی نظامی گزارش داد که نیروهای ائتلاف مذکور در حمله ای از سمت روستای بره در ناحیه حیس قصد ورود به منطقه را داشتند که با ورود به موقع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن این حمله دفع شده است.

بر اساس این گزارش، حمله نیروهای متجاوز برای پیشروی به سمت این روستا سه ساعت ادامه داشته و تنش تازه و نقض آشکار توافق استکهلم سوید است.

نقض آتش بس الحدیده محدود به این منطقه نبود و بر اساس گزارش های میدانی نیروهای دولت نجات ملی در این استان، نیروهای ائتلاف سعودی در ناحیه بیت الفقیه هم این توافق را نقض نموده اند.

المسیره به نقل از منابع میدانی گزارش داد که بلدوزر نظامی نیروهای ائتلاف در این منطقه اقدام به ایجاد خاکریز و سنگر نموده است.

نمایندگان دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن)، 18 دسامبر 2018 در شهر استکهلم، مرکز سوئد بر سر توقف آتش بس در استان الحدیده، تبادل اسرا و تداوم گفت وگوها توافق کردند. با این حال، نیروهای دولت مستعفی که مورد حمایت ائتلاف سعودی هستند، از زمان حصول این توافق، بارها آن را نقض نموده اند و مانع پیشرفت این توافق شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1824

به "دفع حمله ائتلاف سعودی در استان الحدیده یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفع حمله ائتلاف سعودی در استان الحدیده یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید