زلزله 4.1 ریشتری در دشتستان ، آثار تاریخی آسیبی ندیده است

به گزارش مجله پیکوشو، در پی وقوع زلزله ای به بزرگی 4.1 ریشتری در منطقه تنگ ارم دشتستان معاون میراث فرهنگی بوشهر از عدم آسیب به آثار تاریخی این منطقه خبر داد.

زلزله 4.1 ریشتری در دشتستان ، آثار تاریخی آسیبی ندیده است

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و نه نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون میراث فرهنگی استان بوشهر گفت: خوشبختانه زلزله بامداد روز جاری آسیبی به آثار تاریخی شهرستان دشتستان وارد نکرده است.

نصرالله ابراهیمی امروز سه شنبه 13 آبان 99 درباره تبعات زلزله بامدادی در دشتستان گفت: زمین لرزه ای بامداد امروز، در بخش ارم شهرستان دشتستان رخ داد که با بررسی های اولیه تعیین شد آسیبی به آثار تاریخی این بخش وارد نشده است.

وی افزود: این زمین لرزه به بزرگی 4.1 ریشتر در ساعت 3:41 دقیقه بامداد رخ داد و بنا به شرایط جغرافیایی منطقه که احتمال آسیب آثار وجود داشت، کارشناسان فنی این معاونت بررسی های میدانی را با حضور در محل انجام دادند.

معاون میراث فرهنگی بوشهر یادآور شد: دو اثر تاریخی گور دختر و کوشک اردشیر در روستای بزپر بخش ارم دشتستان واقع شده است که در فهرست آثار ملی هم به ثبت رسیده اند و بنا به قدمت بالای تاریخی، از آثار ارزشمند و با اهمیت استان محسوب می شوند.

ابراهیمی در پایان گفت: در سال های گذشته کار استحکام بخشی اولیه این دو اثر اجرا شده است و در آینده نزدیک با تعیین حریم کوشک اردشیر، حفاظت و حراست قانونی بهتر از این اثر انجام می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1785

به "زلزله 4.1 ریشتری در دشتستان ، آثار تاریخی آسیبی ندیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله 4.1 ریشتری در دشتستان ، آثار تاریخی آسیبی ندیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید