سیاست های ریاضتی مرکل در اروپا شکست خورده است

به گزارش مجله پیکوشو، خبرنگاران: رئیس سبزها در مجلس اروپا سیاست های تا کنون اتحادیه اروپا در قبال یونان را خطا ارزیابی نموده و تاکید نمود که سیاست های ریاضتی مرکل شکست خورده است.

سیاست های ریاضتی مرکل در اروپا شکست خورده است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران راینهارد بوتیکوفر، رئیس سبزها در مجلس اروپا در مصاحبه با هفته نامه اشترن در پاسخ به این پرسش که آیا یونان در منطقه یورو باقی می ماند یا نه گفت: من بنا را بر این می گذارم. هشتاد درصد یونانی ها موافق این مسئله هستند. این یک مبنای خوب برای با هم بودن است. حزب سوسیال مسیحی و حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان می خواهند یونان را از منطقه یورو بیرون نمایند. این یک ایده احمقانه و مضر برای اروپا است.

این سیاستمدار بلند پایه اروپایی در ادامه گفت: ما باید در ادامه از یونان حمایت کنیم. اما مسئله این است که ثروتمندان در یونان بالاخره سهم خود را در به دوش کشیدن بار بحران ایفا نمایند. یونان از سال 2008 یک سقوط فاجعه بار اقتصاد فراوریی را تجربه می نماید. بنابراین ما باید حالا زیر بازوی قشر متوسط مالی این جامعه را بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سیاست های سابق اروپا در قبال یونان غلط بود گفت: این سیاست ها نادرست بود اما تنها اتحادیه اروپا خطا انجام نداده است بلکه خود دولت یونان نیز خطا کار است. اما متهم کردن متقابل راه به جایی نمی برد.

بوتیکوفر در ادامه به عنوان نمونه به یکی از خطاهایی که در قبال یونان صورت گرفته است اشاره نموده و گفت: تروئیکای اروپایی (بانک مرکزی اروپا، کمیسیون اروپا و صندوق بین المللی پول) فشار زیادی روی این کشور وارد کردند تا شرکت های عمومی را خصوصی نمایند. هدف بلند پروازانه، صرفه جویی 50 میلیارد یورویی بود.

وی در ادامه درباره تصمیم دولت یونان برای قطع همکاری با تروئیکای اروپایی گفت: رئیس کمیسیون اروپایی و رئیس مجلس اروپایی این تصمیم یونان را درک نموده اند. علاوه بر این در برابر دادگاه عالی اروپا این مسئله واضح شده است که بانک مرکزی اروپا نمی تواند همزمان عضو تروئیکای اروپایی باشد. پس مهم نیست که وزیر دارایی آلمان چه می گوید؛ کار تروئیکای اروپایی تمام شده است.

این سیاستمدار بلند پایه اروپایی در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: یونان به تسکین و کاهش بدهی هایش احتیاج دارد. یک بار بدهی 170 درصد فراوری ناخالص ملی در توان هیچ کشوری نیست. ما باید یک راه چاره هوشمندانه برای آن بیابیم.

وی در ادامه رویکرد و سیاست های ریاضتی مرکل را شکست خورده ارزیابی نموده و در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داد: یونان باید توپی را که یان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپایی با برنامه های سرمایه گذاری خود به بازی آورده است بپذیرد.

وی همچنین گفت: ما برای اینکه از پیشرفت پوپولیسم در اتحادیه اروپا جلوگیری کنیم به یک دموکراسی محبوب احتیاج داریم که بتواند نگرانی ها و احتیاجهای شهروندان را بپذیرد. ما در یونان چنین چیزی نداشتیم. شهروندان از یک انتخابات تا انتخابات بعدی احزاب سنتی را محک زدند. اما سیاست صرفه جویانه یکجانبه این کشور را به جلو نمی برد. رشته صبر پار شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 449

به "سیاست های ریاضتی مرکل در اروپا شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های ریاضتی مرکل در اروپا شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید