شرط تحصیل مشمولان کنکوری که معافیت و فرجه شان تمام شده باشد

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت آن دسته از مشمولان متقاضی شرکت در کنکور که معافیت تحصیلی و فرجه یکساله شان برای تحصیل به سرانجام رسیده باید پس از کنکور خود را برای اعزام به سربازی معرفی نمایند اما با شروع کلاس های درسی از خدمت ترخیص خواهند شد.

شرط تحصیل مشمولان کنکوری که معافیت و فرجه شان تمام شده باشد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کالج در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

امیر دریادار غلامرضا رحیمی پور در گفت وگو با خبرنگاران، دراین باره گفت: ستادکل نیروهای مسلح در راستای حمایت از متقاضیان شرکت در کنکور ، برای آن دسته از مشمولان دارای مدرک دیپلم که تحصیل خود را در سال 98 به اتمام رسانده اند و مهلت یکساله شان نیز برای اعزام به سربازی به انتها رسیده است، این امکان را فراهم کرد تا بتوانند در کنکور سال 99 هم شرکت نمایند، اما باید ظرف حداکثر یک هفته پس از شرکت در کنکور با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 برای تعیین تکلیف شرایط خدمتی خود و اعزام به سربازی اقدام نمایند.

وی ادامه داد: بنابراین این دسته از افراد نباید تا زمان اعلام نتایج کنکور صبر نمایند و حتما باید یک هفته پس از برگزاری کنکور به دفاتر پلیس+10 مراجعه نمایند، درغیر اینصورت مشمول غایب محسوب خواهند شد و در صورت قبولی در دانشگاه نیز نمی توانند وارد دانشگاه شوند.

رحیمی پور توضیح داد: برای جلوگیری از این مشکل ضروری است که مشمولان شرایط خدمتی خود را تعیین نمایند. این افراد هیچ نگرانی نداشته باشند چرا که در صورت قبولی در دانشگاه امکان ترخیص آنان وجود دارد و به محض شروع کلاس های درس نیز این افراد از سربازی ترخیص شده و می توانند وارد کلاس های درس شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا این افراد پس از اتمام تحصیل دوباره باید مراحل آموزشی را از اول طی نمایند یا خیر به خبرنگاران گفت: اینطور نیست و دیگر نیازی به اعزام به دوره آموزشی نیست. همچنین مدت طی شده در دوره سربازی این افراد نیز ذخیره شده و پس از اعزام مجدد این مدت کسر خواهد شد. به عنوان مثال اگر فردی سه ماه از خدمت خود را سپری نموده و سپس وارد دانشگاه شده باشد، پس از اعزام دوباره به سربازی این مدت از کل مدت خدمتش کسر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1122

به "شرط تحصیل مشمولان کنکوری که معافیت و فرجه شان تمام شده باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط تحصیل مشمولان کنکوری که معافیت و فرجه شان تمام شده باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید