شناسایی نقاط پرخطر در دستور کار آتش نشانی گلستان قرار گرفت

به گزارش مجله پیکوشو، محمد سلگی در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص اقدامات پیشگیرانه‌ای که در دستور کار آتش‌نشانی گلستان قرار گرفته است، اظهار داشت: مجموعه آتش‌نشانی گلستان بر این باور است که هر چه قدر میزان آموزش و اقدامات پیشگیرانه در خصوص حوادث بیشتر باشد آمار حوادثی مثل آتش‌سوزی نیز کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

شناسایی نقاط پرخطر در دستور کار آتش نشانی گلستان قرار گرفت

سلگی در ادامه در تشریح اقدامات پیشگیرانه‌ای که توسط آتش‌نشانی گلستان صورت گرفته است افزود: آتش‌نشانی شهر گلستان در ارتباط با آموزش‌های شهروندی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است و به تربیت آتش‌نشان‌های افتخاری پرداخت که این افراد به‌عنوان سفیران آتش‌نشانی در سطح شهر فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین هرساله هم‌زمان با آغاز فصل زمستان مأموران آتش‌نشانی بازدیدهای رایگانی را از سطح مساجد، مدارس و اماکن پرتردد دارند و در راستای ایمنی کافی وسایل گرمایشی و دودکش‌ها آگاهی‌ها لازم را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوادث برخورد افراد با قطار باید آگاهی‌های لازم به مردم ارائه شود گفت: مردم باید بدانند که در راه‌آهن‌ها و مناطقی که تردد قطار صورت می‌گیرد نباید حادثه‌آفرینی کنند چراکه در صورت بروز حادثه فرد باید هزینه‌های سنگینی را متحمل شود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی گلستان با بیان اینکه طی یک ماه اخیر 194 مورد حادثه به این سازمان اطلاع داده شده است گفت: از دید ما این آمار به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست چراکه ما معتقد هستیم باید آموزش وجود داشته باشد تا از میزان حوادث کاسته شود و هرچقدر در مناطق و شهرها میزان حوادث کمتر باشد موفقیت آتش‌نشانی در امر فرهنگ‌سازی و آموزش بیشتر بوده است.

سلگی با بیان اینکه آتش‌نشانی گلستان اقدام به شناسایی نقاط پر خطر شهر کرده است گفت: با ارائه دستورالعمل‌های لازم می‌توانیم از بروز حوادث و آتش‌سوزی در این نقاط پرخطر جلوگیری کنیم، مثلاً در خصوص بافت‌های فرسوده، حضور کفاشان و صنف کفاش در زیرزمین‌ها و نکات پیشگیرانه در منازل اقداماتی صورت گرفته است اما متأسفانه مشکل عمده این سازمان عدم قدرت اجرایی است که پس از اعلام اخطاریه در صورت توجیه نشدن اقدامات اجرایی انجام شود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 5

به "شناسایی نقاط پرخطر در دستور کار آتش نشانی گلستان قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی نقاط پرخطر در دستور کار آتش نشانی گلستان قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید