عبدالله: صلح به معنی بازگشت به عقب نیست، مذاکرات با طالبان نباید به تأخیر بیفتد

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که مذاکرات با طالبان نباید به تأخیر بیفتد و برقراری صلح نیز به معنی از دست رفتن دستاوردهای کنونی نخواهد بود.

عبدالله: صلح به معنی بازگشت به عقب نیست، مذاکرات با طالبان نباید به تأخیر بیفتد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در دیدار با بزرگان قوم بلوچ گفت که ضرورت صلح امکان ناپذیر است و مذاکرات صلح با طالبان نباید بیش از این به تاخیر بیفتد.

وی اضافه کرد که کشورهای منطقه و جهان درباره صلح افغانستان اجماع دارند و دولت نیز برای آغاز مذاکرات بین الافغانی آمادگی کامل دارد.

عبدالله اضافه کرد که صلح خواست مردم افغانستان و اولویت کاری شورای عالی مصالحه و دولت است و حفظ ارزش ها و دستاوردهای دو دهه اخیر نیز خواست اصلی افغان ها است.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت که این کشور برای برقراری صلح اراده قاطع دارد و گام های مهمی در این زمینه برداشته است، هیئت مذاکره کننده با تمام توان از ارزش ها و دستاوردهای دو دهه گذشته دفاع خواهد کرد و صلح به معنی بازگشت به عقب نیست.

کارشناسان اما می گویند طالبان که مذاکرات با آمریکایی ها آن ها را مجبور به پذیرش خواسته های خویش کرده در مذاکرات بین الافغانی نیز با تحمیل درخواست هایش امارت اسلامی را احیا خواهد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1207

به "عبدالله: صلح به معنی بازگشت به عقب نیست، مذاکرات با طالبان نباید به تأخیر بیفتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: صلح به معنی بازگشت به عقب نیست، مذاکرات با طالبان نباید به تأخیر بیفتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید