عربستان دست داشتن در حمله به نفت کش ایرانی را رد کرد

به گزارش مجله پیکوشو، وزیر مشاور عربستان در امورخارجه هرگونه دست داشتن سعودی ها در حمله به نفت کش ایرانی در دریای سرخ را تکذیب کرد.

عربستان دست داشتن در حمله به نفت کش ایرانی را رد کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان در امورخارجه امروز (یک شنبه) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره احتمال دست داشتن ریاض در حمله اخیر به یک نفتکش ایرانی، این اتهام را رد کرد.

الجبیر در پاسخ به سوالی درباره احتمال دست داشتن سعودی ها در هدف قرار دادن نفت کش ایرانی در دریای سرخ مدعی شد: یقینا کار ما نبوده. ما به چنین اقداماتی دست نمی زنیم. ما پیشتر ایران را متهم کردیم(در حمله به تاسیسات آرامکو) چون پهپادها و موشک های به کار رفته در حمله ساخت ایران بود و حملات از سمت شمال صورت گرفته بود.

او ادامه داد: از سازمان ملل خواستیم در تحقیقات درباره حمله مشارکت کند و چند کشور نیز در در تحقیقات برای معین شدن محل انجام حمله مشارکت نموده اند که با تکمیل شدن تحقیقات نتایج را اعلام می کنیم.

الجبیر درباره حمله به نفتکش ایرانی مدعی شد: ما دست به چنین کارهایی نمی زنیم. در کنار این، سخنان متناقضی در این باره هم گفته می گردد، شرکت نفت ایران می گوید نفتکش هدف قرار نگرفته و شخص دیگری می گوید به آن حمله شده و کس دیگری می گوید نشت مواد نفتی اتفاق افتاده. ما در چنین اقدامی مشارکت نمی کنیم. ما هرگز در چنین کاری دخالت نداشته ایم. این روش عملیاتی ما نیست و ما پیش از این نیز، این گونه عمل ننموده ایم.

چند روز پیش یک نفتکش ایرانی در دریای سرخ و در فاصله 60 مایلی شهر ساحلی جده دچار سانحه شد که گزارشات اولیه از وقوع انفجار ناشی از اصابت موشک خبر می داد. ابتدا این ادعا مطرح شد که موشک ها از سوی عربستان شلیک شده اند اما شرکت ملی نفت ایران که صاحب نفتکش به شمار می آید این ادعا را رد کرد.

پس از انتشار این اخبار بعضی رسانه ها گزارش دادند که ممکن است ریاض در پاسخ به حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی عربستان که سعودی ها مدعی اند ایران در آن نقش داشته، دست به اقدامی تلافی جویانه زده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 545

به "عربستان دست داشتن در حمله به نفت کش ایرانی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان دست داشتن در حمله به نفت کش ایرانی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید