مادورو: کلمبیا به دنبال تحریک جنگ در ونزوئلا است

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت که کلمبیا در حال آموزش به مزدوران و تروریست ها بوده تا به تحریک جنگ در ونزوئلا بپردازند.

مادورو: کلمبیا به دنبال تحریک جنگ در ونزوئلا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه گفت که کلمبیا در حال آموزش به مزدوران و تروریست ها بوده تا به تحریک جنگ در ونزوئلا بپردازند.

وی در ادامه گفت: ایوان دوکوئه رئیس جمهور کلمبیا پشت تمامی این موضوعات قرار گرفته است.

مادورو چندی پیش نیز تصریح کرده بود که اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه کلمبیا و آمریکا در حال برنامه ریزی برای فتنه انگیزی در مرز غربی جمهوری بولیواری هستند و از تمامی کارکنان نیروهای مسلح ونزوئلا خواسته تا برای نبرد احتاقتصادی آماده باشند. (جزئیات بیشتر)

همچنین دولت ونزوئلا، کلمبیا را به ایجاد یک گروه شبه نظامی برای مقابله با دولت ونزوئلا متهم و اعلام کرده بود که اسناد این پرونده را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

آمریکا در سال 2018، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به رسمیت شناخت. این درحالیست که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور چند ماه قبل از این تصمیم واشنگتن طی برگزاری یک انتخابات قانونی به قدرت رسیده بود.

از آن زمان دولت آمریکا به همراه برخی کشورهای منطقه به دنبال براندازی حکومت مادورو هستند و در این راه انواع و اقسام نقشه ها و توطئه ها از جمله تحریمهای سنگین اقتصادی، کودتا و.. را مورد آزمایش قرار داده اند که همه آنها با شکست روبرو شده است.(جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 858

به "مادورو: کلمبیا به دنبال تحریک جنگ در ونزوئلا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: کلمبیا به دنبال تحریک جنگ در ونزوئلا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید