مخالفت چین با وضع تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی

به گزارش مجله پیکوشو، چین مخالفت خود را با اعمال تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی بیان کرد و گفت: اعمال تحریم های جدید می تواند موجب افزایش تنش در منطقه گردد.

مخالفت چین با وضع تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی

با قیمت تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که آمریکا در واکنش به آزمایش های جدید هسته ای و موشکی کره شمالی، تحریم های جدیدی را علیه پیونگ یانگ اعمال نموده تا این کشور را با انزوای بیشتر بین المللی روبرو کند، چین با این اقدام واشنگتن مخالفت نموده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در حالی روز چهارشنبه تصمیم گرفته است تا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی وضع کند که واشنگتن و متحدان آن، آزمایش های موشکی و هسته ای اخیر پیونگ یانگ را اقداماتی تحریک آمیز ارزیابی نموده اند.

بر اساس دستور جدید اوباما، کلیه دارایی های دولت کره شمالی در آمریکا توقیف خواهد شد و صادرات انواع کالاها از ایالات متحده به کره شمالی ممنوع می گردد.

این دستور اوباما همچنین به دولت آمریکا اجازه خواهد داد تا هر فردی را که با بخش های مهم مالی کره شمالی همکاری می نماید، در فهرست سیاه تحریمهای این کشور قرار دهد.

کارشناسان بر این باورند که تدابیر اتخاذ شده جدید موجب افزایش محاصره آمریکا علیه کره شمالی خواهد شد.

لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به این سئوال که آیا پکن نگران تاثیر منفی تحریمها بر روابط عادی تجاری بانکهای چینی و کره شمالی نیست، گفت: این مساله ای است که چین نسبت به آن توجه نموده است. اول از همه، بارها اعلام نموده ام که چین همواره مخالف اعمال تحریمهای یکجانبه است. دوم انکه، تحت شرایط فعلی که اوضاع در شبه جزیره کره پیچیده است، ما مخالف هر اقدامی هستیم که تنش در منطقه را تشدید کند.

چین تنها شریک بزرگ کره شمالی به شمار می رود ولی با برنامه هسته ای پیونگ یانگ مخالف است و خواهان خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره شده است.

گرچه چین با اعمال تحریمهای جدید شورای امنیت علیه کره شمالی موافقت نموده ولی بارها گفته است که تحریم راه چاره اصلی حل و فصل مساله هسته ای و موشکی کره شمالی نیست و بازگشت به مذاکره تنها راه چاره به شمار می رود.

شورای امنیت سازمان ملل اخیرا قطعنامه جدیدی را با هدف اعمال تحریمهای سختگیرانه و شدید علیه کره شمالی تصویب نموده است.بر اساس تحریمهای جدید، همه محموله های تجاری به کره شمالی یا همه محموله هایی که از این کشور بارگیری شده، باید مورد بازرسی قرار گیرد و نمایندگان تجاری کره شمالی در سوریه، ایران و ویتنام در بین 16 نفری هستند که به فهرست سیاه سازمان ملل افزوده شده اند.

کره شمالی 6 ژانویه چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و در ماه فوریه نیز یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 757

به "مخالفت چین با وضع تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت چین با وضع تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید