مرد شماره 2 کره شمالی: آمریکا سیاست های خصمانه خود را کنار بگذارد

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس پرزیدیوم مجمع عالی خلق کره شمالی از آمریکا خواست پیش از هرگونه مذاکره ای سیاست خصمانه خود را در قبال پیونگ یانگ کنار بگذارد.

مرد شماره 2 کره شمالی: آمریکا سیاست های خصمانه خود را کنار بگذارد

به گزارش خبرنگاران، چو ریونگ-هائه رئیس پرزیدیوم مجمع عالی خلق کره شمالی در اجلاس جنبش عدم تعهد که در جمهوری آذربایجان برگزار گردید به آمریکا توصیه کرد پیش از هر گونه درخواست برای مذاکرات خلع سلاح سیاست های خصمانه خود در قبال پیونگ یانگ را کنار بگذارد.

وی تاکید نمود اوضاع کنونی پیرامون شبه جزیره کره در یک مقطع حساس واقع شده است.

دومین مقام ارشد کره شمالی همچنین از کره جنوبی به دلیل اتکا به خارجی ها در موضوعات مرزی انتقاد کرد و از این کشور خواست در حوزه بهبود روابط بین دو کره پیشگام باشد.

رئیس پرزیدیوم مجمع عالی خلق کره شمالی تاکید نمود: یک سال از زمان تصویب بیانه مشترک آمریکا-کره شمالی در سنگاپور گذشته است اما روابط پیونگ یانگ-واشنگتن هیچ بهبودی نداشته و اوضاع در شبه جزیره کره هنوز در چرخه نامطلوبی از تنش های روز افزون گرفتار است. این شرایط با توجه به رویکرد سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی و اقدامات تحریک آمیز مداوم سیاسی و نظامی قابل تعریف است.

کیم یونگ چول مقام ارشد کره شمالی نیز روز یکشنبه در بیانیه ای تأکید نموده بود هیچ پیشرفت اساسی در روابط دوجانبه با وجود روابط گرم میان کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، رخ نداده است.

به گفته وی آمریکا با طرح خواسته خلع سلاح نهایی و کاملاً قابل راستی آزمایی روی اعصاب کره شمالی راه می رود و این در حالی است که دیگر کشورهای عضو سازمان ملل را به تشدید فشار و تحریم ها علیه کره شمالی ترغیب می نماید.

پنجشنبه هفته گذشته نیز کیم کای گوان دیپلمات بازنشسته کره شمالی در بیانیه ای مشابه از مقامات آمریکا به دلیل حفظ رویکرد جنگ سرد انتقاد نموده بود و از ایالات متحده خواسته بود تا اقدامی عاقلانه تا انتها 2019 انجام دهد.

با وجود آنکه طرف کره ای مذاکرات اخیر استکهلم را که نیمه اول مهر ماه برگزار گردید شکست خورده توصیف کرد اما آمریکایی ها مدعی اند دو طرف مباحث خوبی داشته اند.

سران کره شمالی و آمریکا تا کنون سه دیدار رودررو داشته اند و به نتیجه ای منتهی نشده است. کره شمالی پس از اصرار آمریکا گفت حاضر است با آنالیز یک بسته پیشنهادی جدید به میز مذاکرات بازگردد. کره شمالی خواهان کاهش تحریم ها و تضمین امنیتی شده است اما آمریکا حاضر به دادن امتیاز نیست و منتظر گام های ملموس کره شمالی در راستای خلع سلاح است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 598

به "مرد شماره 2 کره شمالی: آمریکا سیاست های خصمانه خود را کنار بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد شماره 2 کره شمالی: آمریکا سیاست های خصمانه خود را کنار بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید