معاون وزیر خارجه آمریکا با غنی دیدار کرد

به گزارش مجله پیکوشو، کابل - خبرنگاران - آلیس ولز معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای آسیای جنوبی، در باره کاهش هزینه های نظامی و خودکفایی افغانستان با محمد اشرف غنی بحث و گفتگو کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا با غنی دیدار کرد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه ای بیان کرد که دو طرف در این دیدار راهکارهای بازنگری در یاری های غیر نظامی واشنگتن به کابل را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

حکومت داری خوب، رسیدن به خودکفایی افغانستان که در نامه رییس جمهور غنی به ترامپ پیشنهاد شده بود از دیگر موضوعات مورد بحث ولز و غنی بود.

دو طرف همچنین در باره پیشرفت های روند صلح، نتایج لویه جرگه مشورتی و اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در زمان مشخص شده، گفتگو کردند.

رییس جمهوری افغانستان زمستان سال گذشته با ارسال نامه ای به دونالد ترامپ، طرحی را پیشنهاد نموده بود که براساس آن در یک سال هزینه نظامی آمریکا در این کشور دو میلیارد دلار کاهش می یافت.

غنی در این نامه گفته بود که براساس طرح وی شمار نظامیان آمریکایی از 14 هزار به سه هزار کاهش می یابد.

موضوع بحث کاهش هزینه نظامی آمریکا به افغانستان و انتقال بخشی از این هزینه برای ساخت دیوار مرزی آمریکا با مکزیک، به تازگی در رسانه های این کشور بازتاب گسترده ای داشت.

آساق*291**1518

منبع: ایرنا
انتشار: 30 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 267

به "معاون وزیر خارجه آمریکا با غنی دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر خارجه آمریکا با غنی دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید