معترضان تایلندی خواهان استعفای دولت شدند

به گزارش مجله پیکوشو، خبرنگاران: هزاران نفر از مخالفان دولت تایلند با برپایی تظاهرات گسترده در خیابان های پایتخت خواهان استعفای دولت شدند.

معترضان تایلندی خواهان استعفای دولت شدند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ تظاهرات اعتراض آمیز مخالفان دولت تایلند در شرایطی امروز دوشنبه برگزار شده که بزرگترین راهپیمایی ضد دولتی در تایلند از زمان تنش های سیاسی مرگبار این کشور در سال 2010 میلادی روز گذشته برپا شده است.

بر اساس این گزارش در حالی که پلیس ضد شورش تایلند شرایط را زیر نظر داشت بیش از 30 هزار نفر با سر دادن شعارهای ضد دولتی خواهان استعفای نخست وزیر شدند.تظاهرات ضد دولتی در تایلند از ماه گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور از طرح عفو عمومی حمایت کرد. این طرح زمینه بازگشت برادر نخست وزیر تایلند را به این کشور فراهم خواهد نمود. برادر نخست وزیر تایلند که در سال 2008 میلادی به علت مشارکت در پرونده فاسد اقتصادی مجرم شناخته شده دوران محکومیت خود را سپری ننموده است.

گرچه این طرح لغو شده ولی تظاهرکنندگان خواهان تغییرات و اصلاحات ساختاری در نظام سیاسی این کشور و برکناری نخست وزیر هستند. دفتر نخست وزیر تایلند نیز بیان کرد، وی هیچ تصمیمی برای کناره گیری از قدرت ندارد. وی در جمع خبرنگاران نیز تاکید نمود، من هیچ تمایلی برای استعفا و یا منحل کردن مجلس ندارم. کابینه می تواند همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. ما باید به دنبال راهکارهای مسالمت آمیز و سیاسی برای حل و فصل مسائل و مسائل کشور باشیم.

رئیس شورای امنیت ملی تایلند تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی روز گذشته را بیش از 180 هزار نفر اعلام نموده است ولی پلیس تایلند این تعداد را حدود 100 هزار نفر برآورد نموده است.گسترش مفاسد اقتصادی در بین دولتمردان تایلندی موجب کاهش شدید محبوبیت نخست وزیر و دولت این کشور در بین افکار عمومی شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 410

به "معترضان تایلندی خواهان استعفای دولت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان تایلندی خواهان استعفای دولت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید