هشدار آمریکا و استرالیا درباره بازگشت تروریست های خارجی

به گزارش مجله پیکوشو، مقام های ارشد آمریکا و استرالیا نسبت به بازگشت تروریست های خشمگین خارجی به کشورهای جنوب شرق آسیا هشدار می دهند.

هشدار آمریکا و استرالیا درباره بازگشت تروریست های خارجی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های ارشد آمریکا و استرالیا امروز دوشنبه هشدار دادند که تروریست های خشمگین خارجی احتمالا از خاورمیانه به جنوب شرق آسیا بازخواهند گشت و در کشورهای خود اقدام به فعالیت های مسلحانه خواهند کرد.

این هشدار پس از آن مطرح شده است که حملات تروریستی جدیدی در لندن به وقوع پیوسته است. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است که در آن 7 نفر کشته و 48 نفر دیگر زخمی شدند. این در حالی است که تهدیدات تروریستی در فیلیپین به شدت افزایش یافته است.

ماریس پین وزیر دفاع استرالیا در سخنانی تاکید نمود: تروریست های داعش با مهارت های جنگی بازخواهند گشت، آنها با ایدئولوژی های سخت و تندی باز خواهند گشت، آنها خشمگین باز می گردند، ناامید و سرخورده، و ما باید کاملا نسبت به این مساله هشیار و محتاط باشیم.

وی این اظهارات را در شروع نشست دوجانبه و مشترک مقام های ارشد آمریکا و استرالیا بیان نموده است. در این نشست جولیه بیشاپ وزیر خارجه استرالیا به همراه رکس تیلرسون وزیر خارجه و جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز حضور داشته اند.

ماتیس نیز در این نشست در واکنش به حملات لندن، تاکید نمود: ما متحد هستیم... حتی در برابر دشمنی که تصور می نماید با آسیب رساندن به ما، می تواند ما را مرعوب سازد، ما مرعوب نخواهیم شد.

شکست تروریست های داعش در عراق و سوریه این نگرانی ها به شدت افزایش داده است که این تروریست های خشمگین پس از بازگشت به کشورهای خود، اقدامات تروریستی مرگباری را انجام دهند.

بیشاپ نیز تاکید نمود: مساله مقابله با تروریسم مهمترین موضوع گفتگوهای دوجانبه با مقام های آمریکایی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: تهدید تروریستی هنوز در حال شکل گیری و تکامل است، ما شاهد حملات وحشیانه ای در تعدادی از شهرهای اروپایی هستیم. ما در استرالیا نیز بعضی حملات تروریستی را خنثی نموده ایم.

استرالیا اعلام نموده است که از سال 2014 تا به امروز 12 حمله تروریستی را خنثی نموده و در این رابطه 60 نفر متهم شده اند.

در فیلیپین نیز تروریست های داعش شهر مراوی در جنوب این کشور را تصرف نموده اند. در درگیری خونین این کشور نیز تا به امروز صدها نفر کشته شده اند.

وزیر دفاع اندونزی یکشنبه در سخنانی تاکید نمود: حدود 1200 تروریست داعشی در فیلیپین هستند که شامل شبه نظامیان خارجی نیز می گردد. حدود 40 نفر از این تروریست ها، اتباع اندونزی هستند.

اظهارات وزیر دفاع اندونزی در شرایطی است که درگیری های خونین بین نیروهای ارتش فیلیپین و تروریست های داعش در شهر مراوی در جنوب فیلیپین همچنان ادامه دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 850

به "هشدار آمریکا و استرالیا درباره بازگشت تروریست های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا و استرالیا درباره بازگشت تروریست های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید