ورود سامانه بارشی جدید به کشور

به گزارش مجله پیکوشو، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی امروز (20 اردیبهشت) گفت: این سامانه بارشی سبب رگبار باران همراه با وزش باد شدید موقت در بعضی مناطق کشور می گردد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، صادق ضیاییان اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (20 اردیبهشت ماه) با ورود سامانه بارشی به کشور بارش در شمال غرب و غرب شروع می گردد و به تدریج جنوب غرب را دربرمی گیرد.

وی ادامه داد: فردا (21 اردیبهشت ماه) سامانه بارشی در شمال غرب تقویت می گردد و گستره فعالیت آن به دامنه های البرز شرقی و مرکزی، دامنه های زاگرس مرکزی، سواحل شمالی و بخش هایی از شمال شرق کشور می رسد. از این رو بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی مناطق و بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (22 و 23 اردیبهشت ماه) در شمال غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد و روز چهارشنبه (24 اردیبهشت ماه) بارش باران بیشتر در شمال غرب، شمال شرق و شرق کشور پیش بینی می گردد.

ضیاییان با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (21 و 22 اردیبهشت ماه) دریای خزر مواج خواهد بود، توضیح داد: امروز (20 اردیبهشت ماه) برای نوار غربی کشور وزش باد شدید پیش بینی می گردد که در برخی ساعات با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه خواهد بود. این شرایط فردا (21 اردیبهشت ماه) علاوه بر غرب و جنوب غرب برای دامنه های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق کشور و طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (22، 23 و 24 اردیبهشت ماه) برای نیمه شرقی رخ می دهد.

وی در پایان درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده توضیح داد: آسمان تهران فردا (21 اردیبهشت ماه) نیمه ابری، در برخی ساعات ابری، همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای 20 و حداکثر دمای 30 درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (22 اردیبهشت ماه) کمی تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1044

به "ورود سامانه بارشی جدید به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید