گفت وگوهای کابل-اسلام آباد محور نشست عمان، امنیت افغانستان به نفع کشورهای همسایه است

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت که افغانستان به روابط بهتر با کشورهای منطقه احتیاج دارد و همسایگان نیز درک نموده اند که تحکیم امنیت در این کشور به نفع آنها است.

گفت وگوهای کابل-اسلام آباد محور نشست عمان، امنیت افغانستان به نفع کشورهای همسایه است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان به خبرنگاران در ولایت لغمان گفت که نشست عمان به منظور گفت وگو درباره روابط با پاکستان برگزار شده است زیرا رئیس ستاد ارتش این کشور اخیرا به هدف تنش زدایی به کابل سفر نموده بود.

وی اضافه کرد: برای ثبات منطقه باید به امنیت و ثبات در افغانستان توجه گردد و این که برقراری امنیت در این کشور به نفع کشورهای همسایه و منطقه است.

عبدالله بدون نام بردن از کشوری گفت که حمایت بعضی از همسایگان از گروه های مسلح در افغانستان می تواند نتیجه عکس دهد و امنیت آنها را نیز تهدید کند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان توضیح داد که ما چاره ای جز بهبود روابط با کشورهای همسایه نداریم و از سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان به کابل نیز به عنوان گامی رو به جلو یاد کرد.

وی با اشاره به عملیات نیروهای امنیتی افغان در شرق این کشور نیز گفت: نیروهای افغان با یاری مردم گروه تروریستی داعش را در افغانستان نابود خواهند کرد.

عبدالله گفت: کشورهای همسایه افغانستان نمی توانند به وسیله دامن زدن به جنگ در این کشور به اهداف خود دست یابند و درک نموده اند که امنیت به نفع آنها نیز هست.

طی هفته های گذشته نیز رئیس اجرایی دولت افغانستان بارها با اشاره به حمایت بعضی از کشورها از گروه های تروریستی در این کشور گفته بود که امنیت افغانستان به نفع کل منطقه است.

امروز قرار است ششمین دور از نشست های چهارجانبه با حضور آلیس ویلز نماینده ویژه ترامپ، نماینده ویژه چین، حکمت خلیل کرزی معاون وزیر خارجه افغانستان و تهمینه جنجوعه معاون وزارت خارجه پاکستان در مسقط پایخت عمان برگزار گردد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 540

به "گفت وگوهای کابل-اسلام آباد محور نشست عمان، امنیت افغانستان به نفع کشورهای همسایه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوهای کابل-اسلام آباد محور نشست عمان، امنیت افغانستان به نفع کشورهای همسایه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید