17 کشته و بیش از 100 مفقودی بر اثر سیل در هند

به گزارش مجله پیکوشو، مقامات هند از کشته شدن دست کم 17 نفر و گم شدن بیش از 100 نفر در جریان سیل شدید در جنوب این کشور خبر دادند.

17 کشته و بیش از 100 مفقودی بر اثر سیل در هند

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مقامات هند امروز (شنبه) اعلام کردند که در جریان بارش های بی وقفه و جاری شدن سیل در استان آندرا پرادش، دست کم 17 نفر کشته و بیش از 100 نفر مفقود شدند.

اداره هواشناسی هند پس از پیش بینی بارندگی شدید تا فردا (یکشنبه)، هشداری را برای وقوع سیل در استان های آندرا پرادش، تامیل نادو و کرالا صادر کرد.

رسانه های محلی اعلام کردند که آدینه شب بر اثر ریزش یک ساختمان قدیمی سه طبقه در آندرا پرادش، سه کودک و یک خانم مسن جان خود را از دست دادند.در حادثه ای دیگر، 10 نفر که در نزدیکی رودخانه چیتراواتی در آندرا پرادش گیر افتاده بودند، روز آدینه به یاری یک بالگرد نیروی هوایی هند از مرگ نجات پیدا کردند. تیم های امدادی ملی و استانی در حال اجرا عملیات امداد و نجات برای یافتن چهار نفری هستند که گفته می گردد در زیر آوار گیر افتاده اند. بعلاوه 9 نفر از جمله چهار کودک پس از فروریختن دیوار جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش ها، روز آدینه پس از گیر افتادن سه اتوبوس در سیل ناشی از باران های شدید در ناحیه آندرا پرادش، حداقل 12 نفر جان خود را از دست دادند و 18 نفر دیگر ناپدید شدند. در حالی که بعضی از آن ها به یاری ساکنان محلی نجات یافتند، بیم آن می رود که چند نفر دیگر نیز مفقود شده باشند. نیرو های پلیس، تیم های ملی و استانی مدیریت بلایای طبیعی، آتش نشانان و شناگران برای یافتن و نجات افراد مفقود در کوشش اند.

به علت بارندگی های شدید، افزایش سطح آب رودخانه های سوارناموکی و چیتراواتی منجر به سرریز شدن مخازن و آبگرفتگی چندین نقطه مجاور شده است. به جز آندرا پرادش، بارندگی های شدید در تامیل نادو و کرالا نیز اختلال ایجاد نموده است. سیل های ناگهانی منجر به خسارات جانی، خسارت به اموال و جاده ها و ترافیک ریلی، جاده ای و هوایی شده است.

روسای استان ها یاری های اقتصادی و بلاعوض را برای خانواده های کسانی که در این حادثه جان باخته یا آسیب های جدی دیده اند، صادر کردند. جستجو برای یافتن مفقودین همچنان ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1927

به "17 کشته و بیش از 100 مفقودی بر اثر سیل در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 کشته و بیش از 100 مفقودی بر اثر سیل در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید