تولید 1260 میلیارد ریال صنایع دستی در سال 96 در استان مرکزی

به گزارش مجله پیکوشو، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در سال 96 تولید صنایع‌دستی استان 1260میلیارد ریال بوده که این رقم نشان‌دهنده موفقیت این صنعت در استان است.

تولید 1260 میلیارد ریال صنایع دستی در سال 96 در استان مرکزی

به‌گزارش خبرنگاران به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی، سیدمحمد حسینی مدیرکل این استان امروز سه‌شنبه 16 مردادماه 97 گفت: بیشترین تولیدات صنایع‌دستی استان مرکزی در سال 96 که تولید و بازار فروش مطلوبی را به خود اختصاص داده‌اند مربوط به گروه چوب شامل منبت چوب، معرق چوب، مشبک، منبت مشبک، گره چینی، خراطی، منبت معرق، پیکرتراشی، محرق و سوخت روی چوب و همچنین گروه فلز شامل قلم‌زنی، مشبک فلز، مسگری، احجام فلزی و چلنگری بوده است.

او تأکید کرد: حوزه صنایع‌دستی یکی از حوزه‌های اشتغال‌زا و موفق در امر اقتصاد مقاومتی است. در حال حاضر برنامه‌ریزی‌هایی در جهت آموزش، حفظ و احیاء، حمایت از توسعه کمی و کیفی محصولات و فعالیت‌های بازرگانی صنایع‌دستی در حال انجام است تا بتوان به تولید و سطح مطلوب‌تر اقتصادی رسید.

سیدمحمد حسینی افزود: در حال حاضر بیشترین شمار بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی کشور را در استان مرکزی احداث کرده‌ایم تا بتوان برنامه‌های تئوری را به اقدامات عملی تبدیل کرد ازاین‌رو می‌توان امید داشت که تولید صنایع‌دستی در سال‌های نه‌چندان دور بسیار گسترده و اشتغال ایجادشده از این منظر قابل‌توجه باشد. بیشتر تولیدات سال گذشته استان مربوط به گروه چوب شامل منبت چوب، معرق چوب، مشبک، منبت مشبک، گره چینی، خراطی، منبت معرق، پیکرتراشی، محرق و سوخت روی چوب و همچنین آثار فلز شامل قلم‌زنی، مشبک فلز، مسگری، احجام فلزی و چلنگری بوده است.

او در ادامه گفت: در سال گذشته 72 دوره آموزشی برای فعالان صنایع‌دستی با هدف معرفی بازارهای جدید، بازاریابی، ایده‌های خلاق و نو و شیوه‌های مختلف فروش توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برگزار شده تا گامی مؤثر در حمایت از این هنرمندان برداریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی با اشاره به صادرات صنایع‌دستی از استان، گفت: محموله‌های صادرات چمدانی صنایع‌دستی از این استان در رشته‌های میناکاری، گیوه‌دوزی، پیکرتراشی، قلم‌زنی، احجام چوبی، سفال، منبت و معرق بوده که به کشورهای آلمان، کانادا، هلند، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، ترکیه، فرانسه، ایتالیا و انگلستان ارسال شده است اما برای توسعه این روند و در ادامه صادرات مستقیم نیاز به همکاری اتاق بازرگانی، سازمان صنعت و معدن و گمرک است تا بتوان ارزآوری این محصول را نیز افزایش داد. البته در سال 96 میز مشترک گردشگری اتاق بازرگانی با همکاری اداره‌کل و اتاق استان راه‌اندازی شد تا بتوان از مسیر گردشگری، صنایع‌دستی را نیز معرفی و پتانسیل‌های بالقوه این حوزه را بالفعل کرد.

حسینی در پایان گفت: صنایع‌دستی تلفیقی از هنر و صنعت همراه با پرورش و بروز خلاقیت است که موجب انتقال بخش مهمی از فرهنگ و هنر این استان به نسل‌های آینده و معرفی به سایر کشورها خواهد شد.

منبع: chtn.ir
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 106

به "تولید 1260 میلیارد ریال صنایع دستی در سال 96 در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید 1260 میلیارد ریال صنایع دستی در سال 96 در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید