لزوم توجه و کمک به حوزه فوریت های پزشکی و اورژانسی در خوزستان

به گزارش مجله پیکوشو، به گزارش خبرنگاران، دکتر ایرج نظری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای سلامت خوزستان که در استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: مشکلات زیادی در حوزه فوریت های پزشکی و پیش بیمارستانی استان برای اعزام بیماران به اورژانس وجود دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی و پهناور بودن خوزستان باید گفت فرسودگی زیاد نیروی انسانی و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی اهواز پاسخگوی این میزان مشکلات در فوریت های پزشکی و اورژانس را ندارد.

لزوم توجه و کمک به حوزه فوریت های پزشکی و اورژانسی در خوزستان

وی با تأکید بر لزوم کمک به حوزه فوریت های دریایی، هوایی و زمینی استان، گفت: اگر این مشکلات برطرف نشوند معضلات در اورژانس و فوریت های پزشکی همچنان زیاد خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه منابع کشوری پاسخگوی تأمین تمامی هزینه های فوریت های پزشکی نیست بر لزوم کمک به این حوزه از طریق منابع استانی تأکید کرد و گفت: طبق برنامه توسعه پنجم و ششم استان خوزستان با کمبود حدود 34 پایگاه جاده ای روبرو است و در هر پایگاه فوریت های پزشکی باید 13 نیرو نیز مستقر باشند اما اکنون در هر پایگاه فوریت های خوزستان شش نیرو خدمات ارائه می دهند. در واقع هر کدام از نیروهای فوریت های پزشکی خوزستان به اندازه دو و نیم نفر کار می نماید.

نظری اعلام کرد: در حال حاضر در قسمت های شمالی استان خوزستان با توجه به اتفاقات اخیر و آتش سوزی تالاب هورالعظیم نیازمند به همکاری سایر سازمان ها هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 95

به "لزوم توجه و کمک به حوزه فوریت های پزشکی و اورژانسی در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توجه و کمک به حوزه فوریت های پزشکی و اورژانسی در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید