کتاب به رسیدگی احتیاج دارد

به گزارش مجله پیکوشو، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب به رسیدگی احتیاج دارد و مشکلاتی که در چرخه و فرآیندهای رسیدن کتاب به دست مردم وجود دارد باید مرتفع گردد و به شکل متوازن و یک دست به آن ها پرداخته گردد.

کتاب به رسیدگی احتیاج دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، محسن جوادی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب اصفهان که عصر امروز (9 آبان ماه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار گردید، اظهار کرد: اگر از طریق نمایشگاه های کتاب خصوصاً نمایشگاه های استانی کتاب به دست خریدار و نیازمند واقعی آن برسد لایه های دیگر چرخه فراوری و نشر کتاب شامل نویسندگان، ناشر و توزیع کننده نیز سود خواهند برد و به اقتصاد نشر یاری می گردد. امیدواریم نمایشگاه های استانی به چرخه نشر کتاب یاری کند و موجب کامل شدن و فعال تر شدن این چرخه گردد.

جوادی با اشاره به طرح های دیگر برای حمایت از کتاب گفت: روستاهای هوادار کتاب و باشگاه های کتاب خوانی به عنوان دستور کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه کتاب خوانی دنبال می گردد. علاوه بر این طرح هایی مانند طرح گرنت در دستور کار قرار گرفته است.

او در ادامه با اشاره به کتاب ابن سینا گفت: حدود 200 سال پیش کتابی توسط ابن سینا نوشته شده که اکنون در دانشگاه های پاریس و لندن به عنوان کتاب درسی و مرجع مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون نیز ما باید به شکلی فعالیت کنیم تا کتاب های فاخر فراوری کنیم و کارمان این گونه در کشورها و دانشگاه های معتبر دنیا مورد استفاده قرار گیرد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امیدوارم اصفهان مانند گذشته صندلی خود را در کتاب خوانی پیدا کند و شاهد فراوری کتاب های فاخر در این استان باشیم.

محسن جوادی سخنان خود را با پیشنهاد راه اندازی جایزه کتاب سال اصفهان به انتها برد و گفت: یکی از پیشنهادات من برای این استان راه اندازی جایزه کتاب سال اصفهان به صورت بین المللی است و راه اندازی دبیرخانه ای برای این موضوع لازم و لازم است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت های لازم را در این خصوص انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 143

به "کتاب به رسیدگی احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب به رسیدگی احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید