بخش عمده ای از انتها نامه های دانشجویی بدون توجه به احتیاج کشور تدوین می شوند

به گزارش مجله پیکوشو، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: باید پذیرفت که اکنون بخش عمده ای از خاتمه نامه های ما بدون توجه به احتیاج کشور و جامعه تالیف می شوند.

بخش عمده ای از انتها نامه های دانشجویی بدون توجه به احتیاج کشور تدوین می شوند

تورج محمدی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: دانشگاه ها ظرفیت بیشتری برای ارتباط با صنعت دارند همچنین صنعت احتیاج گسترده ای برای همکاری با دانشگاه دارد؛ بنابراین باید راهکار های جدی تری در سطح بالاتر دیده گردد تا رابطه بین دانشگاه و صنعت بهبود یابد.

محمدی با بیان اینکه اسناد بالادستی و بعضی از اقدامات برای صنایع و دستگاه های اجرایی موجب می گردد تا از ظرفیت دانشگاه بیشتراستفاده گردد؛ اظهار کرد: در این راستا باید سرانجام نامه های دانشجویی هدفمند شوند. به هر حال باید پذیرفت که اکنون بخش عمده ای از سرانجام نامه های ما بدون توجه به احتیاج کشور و جامعه تالیف می شوند که خوشایند نیست. برقراری ارتباط بین تحقیقاتی که در دانشگاه انجام می گردد و احتیاجی که صنعت دارد و اصلاح آئین نامه ها و دستورالعمل ها در این خصوص می تواند به شکل گیری بهتر ارتباط بین صنعت و دانشگاه یاری کند.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در حقیقت تعداد سرانجام نامه های دانشگاهی بسیار زیاد است و در این شرایط طبیعی است که تعدادی از آن ها بدون توجه به احتیاج کشور تعریف شوند و مورد بهره برداری جدی قرار نگیرند باید این حلقه و زنجیره اصلاح گردد.

وی در سرانجام گفت: در این میان پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی، توجه به احتیاج صنعت و احتیاج جامعه باید در کنار هم دیده گردد که در شرایط فعلی این گونه نیست امیدوار هستیم به مرور زمان به این سمت و سو حرکت کنیم تا هر سرانجام نامه یک متقاضی خارج از دانشگاه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 779

به "بخش عمده ای از انتها نامه های دانشجویی بدون توجه به احتیاج کشور تدوین می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش عمده ای از انتها نامه های دانشجویی بدون توجه به احتیاج کشور تدوین می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید