عملکرد پیروز ورزشکاران نابینا و کم بینا در پارالمپیک توکیو

به گزارش مجله پیکوشو، کاروان ایران در شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک توکیو با کسب 12 مدال طلا، 11 نقره و یک برنز به کار خود خاتمه داد که سهم ورزشکاران نابینا و کم یینا در این دوره از بازی ها، 4 مدال طلا و 2 نقره بود.

عملکرد پیروز ورزشکاران نابینا و کم بینا در پارالمپیک توکیو

به گزارش خبرنگاران، کاروان ایران در شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک توکیو با کسب 12 مدال طلا، 11 نقره و یک برنز و در مجموع با 24 مدال به کار خود سرانجام داد که برترین عملکرد ایران در بازیهای پارالمپیک بود.

پیش از این برترین عملکرد کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک مربوط به پارالمپیک سیدنی بود که 12 طلا، 4 نقره و 7 برنز کسب شده بود.

کاروان ایران در این دوره از بازیهای پارالمپیک با 62 ورزشکار در 10 رشته وررشی پاراوزنه برداری، پاراتیروکمان، پارادوومیدانی، پاراتکواندو، پارادوچرخه سواری، والیبال نشسته، بسکتبال باویلچر، پاراکانو، جودو نابینایان و کم بینایان و پاراتیراندازی حضور داشت که سهم ورزشکاران نابینا و کم بینا در این دوره از بازیهای پارالمپیک کسب 4 مدال طلا به وسیله محمدرضا خیرالله زاده و وحید نوری در جودو، امیر خسروانی در پرش طول، مهدی اولاد در پرتاب وزنه و 2 مدال نقره علی پیروج در پرتاب نیزه و مهدی اولاد در پرتاب دیسک بود.

در این دوره از بازیهای پارالمپیک از 62 ورزشکار شرکت کننده در 10 رشته ورزشی، 8 ورزشکار نابینا و کم بینا بودند که سامان پاکباز در پرتاب وزنه در صندلی پنجم و نورمحمد آرخی در پرتاب دیسک و وزنه در صندلی ششم قرار گرفتند.

در حقیقت حاصل کار ورزشکاران معلول در شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک کسب 8 مدال طلا، 9 نقره و یک برنز از 56 ورزشکار شرکت کننده در این دوره از بازیهای پارالمپیک بود.

شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک توکیو که از دوم شهریور در ژاپن شروع شده بود، 14 شهریور با برگزاری مراسم اختتامیه به سرانجام رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1807

به "عملکرد پیروز ورزشکاران نابینا و کم بینا در پارالمپیک توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد پیروز ورزشکاران نابینا و کم بینا در پارالمپیک توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید