آیا پورتال جدید فیسبوک از کاربران جاسوسی می نماید؟

به گزارش مجله پیکوشو، فیسبوک اعلام نموده که استفاده نادرست و غیراصولی از پورتال ها می تواند منجر به جاسوسی گردد.این موضوعی است که در نهایت باعث کاهش فروش محصول جدید شرکت فیسبوک می گردد.

آیا پورتال جدید فیسبوک از کاربران جاسوسی می نماید؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب طی هفته گذشته یعنی از ابتدای روزی که فیس بوک بیان کرد پورتال، یک بلندگو و ابزار چت ویدئویی فعال با بلندگویی حرفه ای است. بسیاری از کارشناسان دنیای فناوری در خصوص این محصول احساس نگرانی کردند.

درواقع برخی معتقدند فیسبوک از این اطلاعات تنها برای اهداف تبلیغاتی استفاده نمی نماید و محتمل است این اطلاعات برای مقاصد جاسوسی و نقض حریم خصوصی کاربران مورد سوء استفاده قرار گیرند.

البته فیسبوک تمامی این اتهامات را رد نموده است، اما پذیرفته که پورتال کاملا قادر به جمع آوری اطلاعات در مورد شما و استفاده از آن اطلاعات برای هدف قرار دادن تبلیغات است.

حتی در این زمینه نیز فیسبوک بیانیه ای منتشر و تاکید نموده که این ماجرا یک سوء تفاهم بزرگ است و فیسبوک هرگز دچار این نوع اشتباات نمی گردد که بخواهد اطلاعات خصوصی کاربران را رصد یا ردیابی کند. بر اساس ادعای فیسبوک حتی اطلاعات برای تبلیغات نیز به سادگی استفاده نمی شوند و برای تصمیم دریافت در این خصوص به زمان و برنامه ریزی ثانویه احتیاج است.

بر اساس توضیحات فیسبوک؛ تماس صوتی پورتال روی زیرساخت مسنجر ساخته شده است، بنابراین هنگامی که شما یک تماس ویدئویی در پورتال ایجاد می کنید، فیسبوک همان نوع اطلاعات (یعنی داده های استفاده شده مانند طول تماس، فراوانی تماس ها) را جمع آوری می نماید که در سایر دستگاه های مسنجر غیر ممکن است. سپس مکن است از این اطلاعات برای اطلاع رسانی تبلیغات به کاربران در سراسر سیستم عامل ما استفاده گردد. بنابراین جاسوسی از کل سیستم تحت استفاده کاربران بی معناست.

اما برخی از منتقدان فیسبوک می گویند این بیانیه یک فریب بزرگ است، چرا که حتی برخی از اعضای تیم ارتباطات فیسبوک نیز نمی دانستند که دستگاه جدید چگونه کار می نماید یا چه ابعادی از دسترسی به اطلاعات کاربران را شامل می گردد.

اما فیسبوک در این جاه طلبی نیست این شرکت دنباله رو مسیری است که مدتی پیش توسط آمازون و گوگل در بلندگوهای هوشمندشان استفاده شده است.

پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا در بهار گذشته بسیاری از کاربران و کارشناسان فناوری نسبت به فعالیت های فیسبوک دچار حساسیت شده اند.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 133

به "آیا پورتال جدید فیسبوک از کاربران جاسوسی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پورتال جدید فیسبوک از کاربران جاسوسی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید