اعتراضات به گرانی در لبنان بالا گرفت، درگیری معترضان و پلیس در بیروت

به گزارش مجله پیکوشو، عده ای از لبنانی ها در اعتراض به اوضاع اقتصادی کشور و گرانی در بیروت و برخی از مناطق شاقتصادی و جنوبی لبنان تظاهرات کرده با نیروی پلیس درگیر شدند.

اعتراضات به گرانی در لبنان بالا گرفت، درگیری معترضان و پلیس در بیروت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المنار، تظاهرات مردم لبنان به شرایط معیشتی، یکی دو شبی است که مجدداً از سر گرفته شده است.

تظاهرات در شهر طرابلس به عنوان بزرگترین شهر سنی نشین شمال لبنان از یکشنبه شب آغاز شده است و کماکان ادامه دارد. اهالی طرابلس در جریان اعتراضات دوشنبه شب خود اقدام به قطع برخی از مسیرهای منتهی به میدان النور و بستن بزرگراه طرابلس بیروت کردند.

خبرنگار المنار گزارش داد که معترضان یک خودروی ارتش لبنان را در میدان عبدالحمید کرامی شهر طرابلس به آتش کشیدند که در پی آن سه نفر از نیروهای نظامی زخمی شدند.

در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان نیز شماری از معترضان به کاهش ارزش پول ملی لبنان (لیر) به سمت ساختمان بانک لبنان سنگ و مواد انفجاری پرتاب کردند.

تظاهرات کنندگان لبنانی دوشنبه شب همچنین مسیرهای اصلی منطقه المجینه در شهر بیروت را مسدود کرده با نیروهای پلیس لبنان به شدت درگیر شدند.

همزمان تعدای از لبنان ها مقابل بانک مرکزی در خیابان حمراء بیروت دست به تظاهرات زده علیه ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی و سیاست های مالی و پولی وی شعار سر دادند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1022

به "اعتراضات به گرانی در لبنان بالا گرفت، درگیری معترضان و پلیس در بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات به گرانی در لبنان بالا گرفت، درگیری معترضان و پلیس در بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید