اقتصاد را به بازار واگذار کنیم ، قیمت گذاری دستوری یعنی رانت

به گزارش مجله پیکوشو، نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: بپذیریم که قیمت گذاری باید در بازار صورت بگیرد. نتیجه قیمت گذاری دستوری همین مسائلی است که شاهد آن هستیم.

اقتصاد را به بازار واگذار کنیم ، قیمت گذاری دستوری یعنی رانت

به گزارش خبرنگاران، عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری امروز یکشنبه در حاشیه ضبط برنامه های تبلیعاتی خود در سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران گفت: بپذیریم که قیمت گذاری باید در بازار صورت بگیرد. نتیجه قیمت گذاری دستوری همین مسائلی است که هم اکنون شاهد آن هستیم. وقتی وارد قیمت گذاری دستوری بشویم یعنی وارد رانت شده ایم. توزیع رانت هم قابل کنترل نیست و امکان ندارد شرایط درست گردد. دولت به جای دخالت در بازار، اقداماتی انجام دهد تا بازار درست عمل کند و این مهم ترین سیاست و اقدام من برای کنترل بازار و قیمت محصولات است.

همتی در ادامه گفت: مناظره ای که دیروز برگزار گردید دیروز مثل مسابقه هفته بود و فرصت برای اعلام برنامه ها نبود و متاسفانه من یک در برابر 5 نفر بودم و جریان خاصی متحد شده بودند تا من را تخریب نمایند. با اینکه من گفته بودم نماینده دولت نیستم و مستقل به صحنه آمده ام دوستان کوشش کردند من نتوانم برنامه هایم را بگوئیم و حاشیه ایجاد کردند تا من مجبور شوم به این حاشیه ها جواب دهم.

نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: نمره دادن به مناظره اول مبنای درستی ندارد. انتطار دارم راجع به بزنامه ها صحبت گردد و مسائلی که خودشان می دانند به دلیل اقدامات خودشان بوده و به جای فرافکنی و انداختن مسائل به گردن دیگران برنامه هایشان را ارائه نمایند و اجازه بدهند ما هم برنامه هایمان را برای مردم تشریح کنیم. اگر جهت مناظره ها به سمت برنامه محوری و نقد برنامه ها برود، نتیجه بخش تر خواهد بود.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1694

به "اقتصاد را به بازار واگذار کنیم ، قیمت گذاری دستوری یعنی رانت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد را به بازار واگذار کنیم ، قیمت گذاری دستوری یعنی رانت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید