انتظار برای پیامی از فضایی ها در پاسخ به نقاشی هایی که 40 سال پیش فرستاده شد! ، به ما جواب می دهند؟

به گزارش مجله پیکوشو، دانشمندان مشتاقانه منتظر پاسخ فرازمینی به سیگنال های رادیویی هستند که 40 سال پیش به فضا فرستاده شده است.

انتظار برای پیامی از فضایی ها در پاسخ به نقاشی هایی که 40 سال پیش فرستاده شد! ، به ما جواب می دهند؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از میل آنلاین، دو دانشمند در سال 1983، یک پیغام رادیویی به سمت ستاره ای فرستادند که در فاصله 16.7 سال نوری از زمین واقع شده است. کارشناسان امیدوارند که امروز پاسخی از سوی موجودات فضایی در سیارات نزدیک به آن ها برسد.

40 سال پیش بود که دو ستاره شناس ژاپنی به نام های ماساکی موریموتو و هیساشی هیرابایاشی سیگنال رادیویی را به سوی ستاره ای به نام Altair در فاصله 16.7 سال نوری از زمین فرستادند. این دو با استفاده از تلسکوپ دانشگاه استنفورد در حالی که در حالت طبیعی نبودند، پیغامی را مخابره کردند که هدفش این بود به بیگانگانی که به دور این ستاره می چرخند، نشان دهند که زمینی ها چه شکلی هستند.

اکنون، تیمی از ستاره شناسان دانشگاه هیوگو امیدوارند که خاتمه به پاسخی که منتظرش بودند دست یابند و ثابت نمایند که حیات بیگانه وجود دارد. آن ها یک تلسکوپ رادیویی بزرگ را در شهر ساکو قرار می دهند تا پاسخی از هر سیاره ای که به دور Altair، یکی از درخشان ترین ستاره های آسمان شب می چرخد، دریافت کند.22 اوت محتمل ترین تاریخ برای پاسخ پیش بینی شده بود، اگرچه پیغامی نرسید.

به گزارش روزنامه ژاپنی آساهی شیمبون، سیگنال رادیویی اولیه به وسیله موریموتو و هیرابایاشی از استانفورد در 15 اوت 1983 مخابره شد و حاوی 13 نقاشی بود. این 13 نقاشی - که به صورت سیگنال هایی رمزنگاری شده بود - شامل طرح هایی از تکامل حیات روی زمین، از موجودات تک سلولی تا ماهی و مارمولک، میمون و خانواده ای از انسان ها بود.

چهار دهه بعد، تیمی به رهبری شینیا ناروساوا در دانشگاه هیوگو از آنتنی با قطر بیش از 200 فوت (64 متر) به نام مرکز فضایی عمیق Usuda در ساکو استفاده می نمایند تا بتوانند پاسخی را پیدا نمایند.

طبق گفته آساهی شیمبون، 22 آگوست محتمل ترین تاریخ برای پاسخ تلقی شده است زیرا این روز هفتمین روز از هفتمین ماه قمری از تقویم سنتی ژاپنی است. ناروساوا اشاره نموده که سیارات فراخورشیدی - سیارات خارج از منظومه شمسی ما - مدام در حال کشف شدن هستند و تصور می گردد میلیاردها سیاره دیگر وجود داشته باشند.

Altair که به آن آلفا آکیلا نیز می گویند، درخشان ترین ستاره صورت فلکی شمالی آکیلا (Aquila) یا عقاب و دوازدهمین ستاره درخشان در آسمان است. Altair با سرعت بیش از 200 کیلومتر در ثانیه می چرخد و حدود 16.7 سال نوری از زمین فاصله دارد.

بیشتر بخوانید:

  • لذت تماشای یک ابر ماه دیگر در تابستان | ماه آبی در چه شبی رویت می گردد؟

هیچ سیاره شناخته شده ای در مدار اطراف آن وجود ندارد، اگرچه تعیین نیست که آیا موریموتو و هیرابایاشی وقتی پیغام خود را از دانشگاه استنفورد ارسال کردند، این را می دانستند یا خیر. با این حال، این بدان معنا نیست که Altair هیچ سیاره ای ندارد و محققان امیدوارند به پیغام آن ها پاسخی برسد که نشان دهنده نوعی از حیات هوشمند باشد.

بر اساس گزارشی در سال 2008 به وسیله گیزمودو، این دو ستاره شناس انتظار داشتند در سال 2015 پاسخی دریافت نمایند، اما این ایده محقق نشد. هیرابایاشی امیدوار بود که پیغام به وسیله موجودات فضایی در سیستم ستاره Altair دریافت گردد. هرچند فرضیه های بسیاری برای این موضوع که چرا تا کنون پیغامی از بیگانگان دریافت ننموده ایم، وجود دارد، اما هنوز کسانی هستند که امیدوارند در پاسخ سیگنال هایی که زمانی به فضا فرستاده شده، پیغامی از بیگانگان دریافت نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2304

به "انتظار برای پیامی از فضایی ها در پاسخ به نقاشی هایی که 40 سال پیش فرستاده شد! ، به ما جواب می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار برای پیامی از فضایی ها در پاسخ به نقاشی هایی که 40 سال پیش فرستاده شد! ، به ما جواب می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید