اهمیت جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران برای هنرمندان برجسته بالا است

به گزارش مجله پیکوشو، میرعباس خلیفه لو در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران امشب با برگزاری آیین سنتی شروع می گردد، گفت: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران این بار میزبان میهمانانی از 12 استان و 14 شهرستان کشور است امیدواریم بتوانیم در روزهای برگزاری جشنواره میزبانی خوبی بوده باشیم.

اهمیت جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران برای هنرمندان برجسته بالا است

وی اضافه نمود: متاسفانه تا پیش از انتشار فراخوان، برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در حاله ای از ابهام بود و اصلاً معلوم نبود که برگزار می گردد یا خیر، ولی به همت هنرمندان جوان اهری و مسئولان شهرستانی مانع از ایجاد خلل در روند برگزاری این جشنواره شدند.

عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی بابیان اینکه جمعاً 8 اثر خیابانی، 8 اثر صحنه ای، یک اثر جنبی و 3 اثر آئینی سنتی به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران راه یافتند، گفت: 8 اثر صحنه ای که به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران راه یافته اند در دو بخش عمومی و مسابقه 16 اجرا در طول جشنواره خواهند داشت.

خلیفه لو ادامه داد: همچنین در بخش خیابانی 8 اثر، یک اثر جنبی خارج از مسابقه و 3 اثر آئینی سنتی در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نزدیک به 30 اجرای عمومی و مسابقه دارند.

گروه های نمایشی در دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر 46 اجرا خواهند داشت

دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران از اجرای نمایش آثار راه یافته به جشنواره در شهرستان های کلیبر، ورزقان، اهر، هریس و روستاهای اورنگ و نوقدوز اطلاع داد، بیان داشت: امیدواریم مجدداً همشهریان عزیز با همراهی و همتی که دارند از میهمانان میزبانی خوبی نموده باشند.

وی یادآور شد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران اکنون به صندلی قطب تئاتر کوتاه کشور و یا باران تئاتر کوتاه کشور رسیده و باید هم مردم و هم مسئولین ما باور نمایند که منطقه قره داغ تنها میزبان تئاتر کوتاه در کشور است و در عین حال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خلیفه لو با تاکید بر اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران برای هنرمندان برجسته و معروف هنرهای نمایشی کشور اهمیت خاصی دارد، گفت: امیدوارم با حمایت و پشتیبانی هایی که از این جشنواره می گردد بتوانیم شاهد برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در سطح بین المللی باشیم.

عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در بین آثار راه یافته به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران، شهرستان اهر بیشترین اثر راه یافته داشته است که این آثار شامل دو اثر در بخش صحنه ای، یک اثر در بخش خیابانی و یک اثر در بخش جنبی را شامل می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 19

به "اهمیت جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران برای هنرمندان برجسته بالا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران برای هنرمندان برجسته بالا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید