بدون تست این غذاها در فرانسه به خانه برنگردید!

به گزارش مجله پیکوشو، احتمالاً بارها و بارها غذاهای فرانسوی را در رستوران های مختلف امتحان نموده اید، اما بی شک چشیدن غذاهای اصیلی که با طعم بی نظیرشان توانسته اند نام خود را در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسانند در خانه عطر و طعمی دیگر دارد. در ادامه می خواهیم به دنیای مجذوب کننده غذاهای فرانسوی وارد شده و با معروف ترین آن ها آشنا شویم.

بدون تست این غذاها در فرانسه به خانه برنگردید!

فرانسه نه تنها با داشتن فاخرترین بناهای تاریخی بلکه با غذاهای بی نظیرش توانسته نام خود را به اسم خاص ترین مقصد گردشگری در جهان به ثبت برساند. غذاهای فرانسوی در عین ساده بودن از خوش طعم ترین غذاهای بین المللی محسوب شده و بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ این کشور می باشند. این غذاها به قدری مجذوب نماینده و خاص هستند که هر فرد با هر سلیقه می تواند طعم مورد علاقه خود را در یک منو فرانسوی پیدا کند. از این رو فرصت را از دست نداده و در علاوه بر بازدید از تست این غذاها را در برنامه خود قرار دهید.

معروف ترین غذاهای فرانسوی

فرانسه به داشتن غذاهای لذیذ و سرآشپزانی با معروفیت بین المللی معروف است. در ادامه مطلب به معرفی لذیذترین غذاهای فرانسوی می پردازیم.

Charente Mouclade

معرفی غذاهای فرانسوی را با خوراک صدف شروع می کنیم. صدف غذای مورد علاقه فرانسوی ها و تقریباً پای ثابت میهمانی های اشرافی این سرزمین است. صدف های فرانسوی به روش های مختلف پخته می شوند اما از معروف ترین آن ها چارنته موله است. این خوراک خوش طعم مخصوص دو منطقه La Rochelle و Ile de Re است و هواداران زیادی دارد. چارنته موله صدف هایی هستند که با سبزیجات معطر، سیر، موسیر، کمی پیاز، خامه و کرم مخصوص طعم دار می شود. صدف های طعم دار شده بسیار زیبا تزئین شده و معمولاً به اسم میان وعده یا پیش غذا در رستوران ها و میهمانی ها سرو می شوند.

.

Beef bourgui Souffle

یک غذای سنتی از شرق فرانسه که بسیار بسیار لذیذ بوده و آماده سازی آن 2 روز طول می کشد اما طعم بی نظیر آن ارزش 48 ساعت انتظار را دارد. بورگوین خورشتی تهیه شده از گوشت گاو است و روش پخت مخصوص به خود را دارد. برای پخت این غذا گوشت گاو ترد را به مدت دو روز در مایعی خاص خوابانده و طعم دار می نمایند. در نهایت هم گوشت پخته شده با آبگوشت، سیر، گیاهان تازه، قارچ و پیازهای مرواریدی سرو می شود.

خورشت بورگرین از غذاهای فرانسوی است که جز غذای رسمی در منو بیشتر رستوران های بین المللی بوده و بعلاوه به اسم اصلی ترین غذای جشن Burgunday در این روز بر روی میز پذیرایی فرانسوی ها قرار می گیرد.

Caq au vin

کوک آو وین غذایی لذیذ است که به وسیله آشپز معروف آمریکایی جولیا چایلد در یک برنامه تلویزیونی و با معرفی کتاب هنر آشپزی فرانسوی در جهان مطرح شد. مواد اصلی کوک آو وین گوشت مرغ، خروس یا اردک به همراه قارچ است. برای تهیه این غذا گوشت با موادی مانند پیاز، سیر، قارچ و ادویه مخصوص مخلوط شده و با دمای ملایم پخته می شود. کوک آو وین در هر منطقه با توجه به ذائقه افراد همراه با مخلفات مختلف به اسم غذای اصلی سرو می شود.

.

Soupe a loignon

سوپی با دستور پخت ساده اما طعمی ویژه و بی نظیر که معروفیت جهانی دارد. سوپ پیاز از غذاهای سنتی دوران رم باستان است که در آن موقع خوراک اصلی فقرا به تعداد می آمد اما در حال حاضر تنها با افزودن چند ماده غذایی جز محبوب ترین پیش غذاهای فرانسوی است که هواداران زیادی دارد.

این سوپ از ترکیب آب گوشت یا مرغ به همراه پیاز کاراملی شده تهیه می شود. در خاتمه هم با سیر و کره طعم دار شده و نان تست و پنیر مخصوص به آن اضافه می شود. سوپ پیاز با تمام مخلفاتش طعمی بی نظیر دارد تا جایی که حتی اگر به پیاز علاقه نداشته باشید با یک بار امتحان کردنش عاشق آن خواهید شد.

Cassoulet

با سرو یک وعده شام داغ و خوشمزه موافقید؟ کاسولت غذایی سرشار از ویتامین است که از جنوب فرانسه می آید و بیشتر مخصوص سرو در شب های سرد و بارانی می باشد؛ اما در سایر فصول هم می توان از طعم بی نظیر آن لذت برد.

این خوراک عالی از معروف ترین غذاهای فرانسوی است که بسته به ذائقه با گوشت اردک، مرغ، بره یا سوسیس و میزان زیادی لوبیا و سبزیجات تهیه می شود. جالب است بدانید که خوراک کاسولت در گذشته در ظرفی به نام کاسوله طبخ می شده و به همین علت به کاسولت معروف شده است. راز خوش طعم بودن این خوراک در مدت زمان پخت آن است. غذا تا جایی باید پخته شود که مواد داخل آن زیادی نرم نشوند اما طعم های مختلف آن با یکدیگر ترکیب شده و خوراکی لذیذ را به وجود آورند. کاسولت را می توان در بیشتر به اسم غذای اصلی سفارش داد.

Steak frites

استیک از محبوب ترین غذاهای جهان، جایگاهی ویژه در بین غذاهای فرانسوی دارد. فریتس نوعی استیک فرانسوی است که با گوشت ترد و سیب زمینی فراوانی که دارد معروفیت جهانی پیدا نموده، این غذای لذیذ با ادویه و سس مخصوص طعم دار شده و به اسم غذای اصلی در رستوران های فرانسه ارائه می شود. علاوه بر سبزیجات وجود فرنچ فرایز یا همان سیب زمینی برشته شده معروف فرانسوی در کنار فریتس، آن را به یکی از لذیذترین غذاها در جهان تبدل نموده است.

Chocolate Souffle

تماشا یک تکه کیک در حالی که با شکلات خامه ای پر شده است، آن هم به سبک فرانسوی اشتهای هر کسی را تحریک می نماید. سوفتله شکلات از دسرهای بسیار خوش طعم فرانسوی است که عطری شیرین دارد و قدمت آن به قرن 18 میلادی بازمی شود. این دسر ظاهر و طعمی به راستی وسوسه نماینده دارد و به اسم دسر در بیشتر رستوران ها و میهمانی های فرانسوی سرو می شود.

جهت رزرو تور اروپا، تور فرانسه و دریافت ویزای شینگن با کارشناسان واحد تور در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید.

سفری به اعماق تاریخ کهن فرانسه

لوکس ترین مراکز خرید پاریس - فرانسه

قهوه با طعم تاریخ در کافه و رستوران های پاریس

زیباترین جاذبه های پاریس که حتماً باید دید!

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1814

به "بدون تست این غذاها در فرانسه به خانه برنگردید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون تست این غذاها در فرانسه به خانه برنگردید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید