با ریزر Tomahawk آشنا شوید؛ اولین کامپیوتر رومیزی و گیمینگ ریزر

به گزارش مجله پیکوشو، شرکت ریزر را دیگر همه به واسطه محصولاتی که در حوزه کامپیوتر و به خصوص محصولات گیمینگ آن، می شناسند. این شرکت از ماوس و کیبرد گیمینگ گرفته تا هدست و حتی لپ تاپ گیمینگ به فروش می رساند اما هرگز یک کامپیوتر رو میزی برای بازی نساخته است. به همین دلیل، این شرکت اولین کامپیوتر گیمینگ خود در نمایشگاه CES 2020 با نام ریزر Tomahawk معرفی نموده که نه تنها به سادگی قابل ارتقا خواهد بود بلکه کیسی در حجم 10 لیتر دارد!

با ریزر Tomahawk آشنا شوید؛ اولین کامپیوتر رومیزی و گیمینگ ریزر

در واقع اندازه کیس این کامپیوتر آنقدر کوچک است که در نگاه اول ممکن است تصور کنید با یک کیس GPU روبرو هستید. یک دلیل مهم برای اندازه کوچک کیس ریزر Tomahawk وجود دارد و آن استفاده از ماژول جدید اینتل NUC Element است. این ماژول دیگر کامپیوترها را بی احتیاج از مادربرد می نماید زیرا پردازنده، رم و حافظه SSD در این ماژول ها قرار گرفته است و در مجموع، اندازه بسیار کوچکی دارند. سپس خود این ماژول ها که عموما کمی بزرگ تر از یک کارت گرافیک حرفه ای هستند، درست مثل کارت گرافیک ها به یک برد کوچک تر وصل می شوند.

به طور دقیق تر، ماژول های فعلی اینتل NUC Element، یک پردازنده 45 واتی Core i9-9980HK، یک خنک کننده، چند اسلات برای حافظه رم و حافظه داخلی، سخت افزار مربوط به Wi-Fi 6 و پورت ها را شامل می شوند. با استفاده از چنین ماژول کاملی، ریزر تنها احتیاج دارد یک کیس طراحی کند، یک پاور درون آن قرار دهد و کارت گرافیک را هم برای آن انتخاب کند. نکته جالب دیگر این است که ماژول های اینتل قابل ارتقا هستند و افراد می توانند بعدها حافظه های رم و داخلی را در کنار پردازنده و پورت ها، ارتقا دهند.

حتی ریزر می تواند در آینده فقط کیس های خاص خود را برای این نوع از کامپیوترها طراحی کند و به فروش برساند و باقی موارد را به عهده خریدار بگذارد. خود ماژول های اینتل NUC Element را می توان به صورت جداگانه از فروشگا های اینترنتی مثل آمازن خریداری و سپس با خریدن یک کارت گرافیک و کیس مخصوص ریزر، کامپیوتر را سر هم کرد.

این شرکت می گوید کامپیوترهای ریزر Tomahawk از ماه ژوئن یا اواسط خردادماه عرضه خواهد شد. قیمت این کامپیوتر نیز رسما اعلام نشده اما ریزر می گوید در حدود 2000 دلار قیمت خواهد داشت. مدل پایه قرار است شامل پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه SSD باشد. پردازنده این مدل ها نیز از سری RTX 20 Series خواهد بود. مدل رده بالا از این کامپیوتر هم به پردازنده Core i9، گرافیک GeForce RTX 2080 Super و 64 گیگابایت رم مجهز خواهد شد.

ریزر Tomahawk قطعا با کامپیوتر کانسپتی که ریزر در سال 2014 معرفی نموده بود، تفاوت های زیادی دارد اما حداقل واقع بینانه تر به نظر می رسد. اینتل نیز گفته که میخواهد ماژول های این چنینی را برای سال های آینده هم فراوری کند و ممکن است همکارانی هم در این زمینه به این شرکت ضاضافه شوند. برای مثال، اولین همکاری احتمالا با Cooler Master خواهد بود که قرار است نسخه های خاص خودش از NUC Element را تا خاتمه سال 2020 عرضه کند.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 778

به "با ریزر Tomahawk آشنا شوید؛ اولین کامپیوتر رومیزی و گیمینگ ریزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ریزر Tomahawk آشنا شوید؛ اولین کامپیوتر رومیزی و گیمینگ ریزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید