راهنمای سفر به ایتالیا ؛ سورنتو

به گزارش مجله پیکوشو، سورنتو (Sorrento) یک شهر کوچک در بخش جنوب غربی ایتالیا است که از ویژگی های آن می توان به تپه های زیبا، دره های عمیق و کوه های دوست داشتنی اشاره نمود. در اطراف این شهر کوچک ساحلی یک روستا وجود دارد که در هتل های آن می توانید اقامت کنید و یا یک کمپ بزنید. البته امکان کار کردن در مزرعه های محلی نیز وجود دارد. سورنتو یک منطقه عالی در ایتالیا به شمار می رود که در واقع در جهت ساحل Amalfi واقع شده است و افراد بسیار زیادی دوست دارند که در این منطقه رانندگی نمایند و از مناظر ساحل و دریا لذت ببرند. اگر وقت کافی دارید، بهتر است چندین روز در سورنتو بمانید و از بخش های مختلف آن بازدید کنید. برای این سفر نیز بهتر است که نکات موجود در این مقاله از خبرنگاران را در نظر داشته باشید.

راهنمای سفر به ایتالیا ؛ سورنتو

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

اطلاعات کلی

زبان: ایتالیایی واحد پول: یورو

هزینه های اصلی

هزینه اسکان

برای هر شب اسکان در سورنتو در خوابگاه ها می بایست 20 تا 30 یورو (86,210 تا 129,316 تومان) پرداخت کرد و اجاره کردن یک اتاق خصوصی با حمام عمومی نیز هزینه ای در حدود 50 یورو (215,526 تومان) برای گردشگران خواهد داشت. البته این هزینه در فصل هایی که گردشگران زیادی به این منطقه سفر می نمایند، افزایش می یابد.

هزینه هتل

به صورت میانگین هزینه هتل های مالی در سورنتو برای هر شب 70 یورو (301,737 تومان) است که این مقدار در هتل هایی که در مرکز شهر قرار دارند به 85 تا 100 یورو (366,394 تا 431,052 تومان) می رسد.

میانگین هزینه خوراکی

در سورنتو اگر بخواهید که یک پیتزای ساده میل کنید، برایتان هزینه ای در حدود 9 یورو (38,795) خواهد داشت. برای خوردن دو وعده غذایی در این شهر به همراه یک بطری آب معدنی و قهوه نیز باید 23 یورو (99,142 تومان) بپردازید. اما اگر می خواهید سفری مالی تر داشته باشید، می توانید غذاهایتان را خودتان تهیه کنید و در این صورت هزینه هر هفته اقامت در این شهربرای غذا حدود 45 یورو (193,973 تومان) خواهد بود. در سورنتو راه های زیادی وجود دارد که به وسیله آن ها می توانید غذاهای ارزان بخورید. پس تا زمانی که در این شهر هستید، سعی کنید در هزینه خوراک خود صرفه جویی کنید.

هزینه حمل و نقل

برای تمام شهر هایی که در طول خط ساحلی Amalfi، سورنتو و سالرنو (Salerno) قرار دارند، اتوبوس هایی در نظر گرفته شده است که می توانند گردشگران را به تمام شهر های این منطقه منتقل نمایند و در مقابل بهای بسیار کمی را نیز از آن ها دریافت می نمایند. این هزینه براساس نوع بلیط بین 1.40 تا 15 یورو (6,035 تا 64,658 تومان) خواهد بود. البته قبل از سوار شدن به اتوبوس، حتما بلیط موردنظر خود را از فروشگاه های مختلف این منطقه تهیه کنید.

نکاتی برای صرفه جویی در هزینه ها

از محل های پرهزینه دور بمانید

گردشگران در سفر خود به سورنتو بهتر است از مکان هایی که ممکن است هزینه زیادی برایشان داشته باشد، دور بمانند. برای مثال اقامت در حومه شهر و خوردن یک صبحانه ساده نسبت به مرکز شهر، می تواند مقدار زیادی از هزینه هایتان را کاهش دهد.

پیتزا و پانینی میل کنید

با وجود اینکه پیتزا و پانینی یک غذای کاملا سالم نیستند اما می توانید این دو غذا را در تمام رستوران ها با هزینه ای بسیار پایین تر از غذاهای عادی تهیه کنید. بسیاری از پیتزاها در این شهر حدود 9 یورو (38,795 تومان) قیمت دارند.

کارهایی که باید در سفر به سورنتو انجام داد

بازدید از کاپری (Capri)

کاپری جزیره ای زیبا در ایتالیا است که فاصله کمی با شهر سورنتو دارد. در کاپری گردشگران می توانند به گردش در سواحل زیبا بپردازند و غذاهای دریایی عالی میل نمایند. روستاهای کوچک و راستا های پیاده روی باعث می شوند که خاطره بسیار خوبی از این شهر داشته باشید. این جزیره یک غار دریایی دارد که رنگ آب آن همانند نئون آبی رنگ است. البته بهتر است که یک شب در این جزیره بمانید، زیرا حال و هوای شب های این جزیره نیز بسیار عالی است.

بازدید از جزیره ایسچا (Ischia)

جزیره Ischia نیز همانند جزیره کاپری زیباست و در مقابل، گردشگران کمتری نسبت به کاپری در آن وجود دارند. هزینه ها در این جزیره پایین تر است و البته غار دریایی نیز در آن وجود ندارد. به دلیل افراد کمی که نسبت به کاپری در این جزیره حضور دارند، بازدید از Ischia به نظر زیباتر و منطقی تر می رسد.

بازدید از کلیسای جامع

کلیسای جامع سورنتو که ظاهری زیبا دارد، یکی از جاذبه های دوست داشتنی این شهر است. این کلیسا در خیابان اصلی سورنتو با نام Corse Italia واقع شده و در واقع همان جایی است که تورکواتو تاسو (Torquato Tasso) در آن غسل تعمید شده است. زمان ساخت کلیسای جامع سورنتو نیز به اوایل قرن پانزدهم باز می شود. این بنا از زمان ساخت تاکنون چندین بار ترمیم شده است و شاهد بعضی نقاشی های مختلف نیز در آن هستیم.

بازدید از کاونت دی سنت فرانسیسکو (Covent di San Francesco)

این بنای پیچیده از 3 ساختمان تشکیل شده است که در این بین می توان به کلیسا، صومعه و صومعه معروف اشاره نمود. در این بنا از چوب نیز استفاده نسبتا زیادی شده است و شاهد معماری جالبی هستیم که بر زیبایی آن می افزاید. کاونت دی سنت فرانسیسکو یک مکان عالی برای برگزاری نمایشگاه ها، کنسرت ها، فستیوال ها و رویداد های مختلف به شمار می رود.

استفاده از سورنتو Cape

گردشگران به وسیله سورنتو Cape می توانند سواحل معروف را تماشا نمایند و به بازدید از آثار باستانی ویلای Pollio Felice بپردازند. سورنتو Cape در واقع یک کمپانی مدیریتی رویداد های مختلف است که برای تور های گردشگری نیز خدماتی را ارایه می دهد - مترجم

گردش در تفرجگاه ساحلی Puolo

در کنار دریا، یک روستای بسیار زیبا وجود دارد که حدود 150 نفر در آن زندگی می نمایند و یک سرزمین تقسیم شده بین سورنتو و ماسا لابرنز (Massa Lubrense) به حساب می آید. این روستا در منطقه حفاظت شده پانتا کامپنل (Punta Campanell) واقع شده و تنوع زیستی بسیار زیادی آن وجود دارد.

بازدید از کلیسای دومو (Duomo)

در شهر سورنتو یک کلیسای دیگر نیز وجود دارد که طراحی خارجی آن بسیار ساده است اما در مقابل، بخش داخلی این بنا زیبایی های خاص خود را دارد و از ویژگی های آن می توان به مبلمان دوست داشتنی و سایر وسایل تزیینی اشاره نمود.

بازدید از موزه کورآل (Museo Correale)

موزه کورآل اصلی ترین موزه در سورنتو است که وسایلی با تنوع گسترده در آن نگهداری می شوند. در این بین می توان به وسایلی از سرزمین ژاپن، چین، ناپل و اروپا اشاره نمود که مربوط به قرن 17 تا 19 هستند. در این موزه تعدادی هم مبلمان قدیمی، سرامیک و ساعت وجود دارد که همگی نشانگر تنوع مصنوعات در رم و یونان هستند.

به شنا بروید

سواحل سورنتو بسیار زیبا هستند اما تمام مناطق آن ها برای شنا کردن مناسب نیستند.سواحل مارینا گرند (Marina Grande) و مارینا پیکولا (Marina Piccola) مناطقی هستند که برای شنا کردن مناسب به نظر می رسند و برای ورود به آن ها نیز باید 6 تا 12 یورو (25,863 تا 51,726 تومان)بپردازید. البته این هزینه شامل مکانی برای نشستن نیز هست. البته Bagni Regina Giovanna مکانی مناسب برای شنا کردن است. شنا کردن در این مکان یک فعالیت عالی و البته رایگان است که مردم محلی نیز تمایل دارند که به این منطقه بیایند.

با آثار هنری سورنتو آشنا شوید

شهر سورنتو با صنایع دستی خود که از چوب و گوش ماهی ساخته می ِشوند، مشهور است و البته برای انجام این کار باید با منبت کاری هم آشنا باشید. باید به این نکته نیز توجه داشت که منبت کاری روی مروارید و سایر مواد تزئینی نیز صورت می گیرد. موزه Bottage della Tarsia Lignea جایی است که به وسیله آن می توانید با این هنر شهر سورنتو آشنا شوید.

بازدید از قلعه Aragonese

این قلعه در Ischia واقع شده است و تاریخ آن نیز به قرن پنجم میلادی باز می شود. در دوره های مختلف، این قلعه به عنوان یک دژ دفاعی مورد استفاده قرار گرفته است و گردشگران برای بازدید از آن نیز باید 10 یورو بپردازند.

یک اسکوتر اجاره کنید

اجاره کردن یک اسکوتر در کاپری می تواند هیجان و لذت زیادی را به همراه بیاورد. استفاده از اسکوتر یک روش محلی برای گردش در جزیره است. اجاره کردن دو ساعته یک اسکوتر، 40 یورو (43,105 تومان) هزینه خواهد داشت.

بازدید از موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی جورج ولت (Vallet) یک موزه جدید است که در سال 1999 ساخته شده و ساختاری نئوکلاسیک دارد. در این مجموعه مصنوعاتی باستانی قرار گرفته است که از شبه جزیره سورنتو کشف شده اند. البته بعضی آثار مربوط به رم و یونان نیز در این موزه وجود دارند. همان طور که مطالعه کردید، سورنتو یک مکان عالی برای گردش است، نظر شما در مورد این شهر چیست؟ منبع: nomadicmattمنبع: کجارو
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 561

به "راهنمای سفر به ایتالیا ؛ سورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ایتالیا ؛ سورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید