ترکیه؛ بهشت عاشقان خرید و بازارگردی

به گزارش مجله پیکوشو، خرید در ترکیه یکی از لذت بخش ترین تفریحات برای گردشگران تور ترکیه محسوب می گردد. در واقع مسافران پرواز ترکیه به دو دسته تقسیم می شوند: مسافران تجاری که بیشتر با هدف خرید و بازارگردی در این کشور سفر می نمایند و مسافران تفریحی که با هدف گردشگری و بازدید از جاهای دیدنی ترکیه سفر می نمایند.

ترکیه؛ بهشت عاشقان خرید و بازارگردی

به طور کل تورهای ترکیه میان ایرانیان هواداران زیادی دارند و تقریبا می توان گفت در تمام طول سال پروازهای ترکیه به طور مداوم برای جابه جایی مسافران ایرانی در حال تردد هستند. همانطور که می دانید ایرانیان برای سفر به این مقصد احتیاجی به دریافت ویزا ترکیه ندارند و این امر باعث شده که این کشور همسایه به یکی از محبوب ترین و اصلی ترین مقاصد سفر ما تبدیل گردد.

  • تور استانبول
  • تور آنتالیا
  • تور ترکیه

فراهم بودن امکان خرید تور ارزان ترکیه، پرواز ارزان ترکیه و رزرو هتل های ارزان ترکیه از دیگر عواملی هستند که محبوبیت این کشور را نزد ایرانیان دو چندان نموده اند. از همه این ها که بگذریم باید بگوییم که اغلب مسافران ایرانی علاوه بر بازدید از تماشای های تاریخی ترکیه، با هدف خرید ارزان در ترکیه این مقصد را برای سفر انتخاب می نمایند. خرید از بازارهای این کشور نه تنها به صرفه است، بلکه اجناس از کیفیت بالا و تنوع زیادی برخوردار هستند.

از آنجایی که یکی از سوالات پرتکرار در میان مخاطبان مان درباره خرید ارزان در ترکیه است، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله تمام آنچه که ضروری است درباره این موضوع بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه راهنمای خرید در ترکیه با تیم مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا به پاسخ سوالاتتان دست یابید.

ارزان ترین مراکز خرید استانبول کدامند؟

برای خرید ارزان در استانبول می توانید به بازارهای استانبول مثل بازار بزرگ استانبول بروید یا از اوت لت های استانبول خرید کنید. بعضی از ارزان ترین مراکز خرید استانبول عبارتند از: اوت لت اولیویوم استانبول (Olivium Outlet Center)؛ مرکز خرید اُپتیموم اوت لت (Optimum Outlet)؛ مرکز خرید استار سیتی اوت لت (Starcity Outlet)؛ مرکز خرید ویاپورت استانبول (Viaport)؛ مرکز خرید فروم استانبول (forum Istanbul)؛ استانبول مال (Mall of Istanbul)؛ مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول (Beyoğlu İş)؛ مرکز خرید کانیون مال (Kanyon Shopping Mall).

قیمت لباس در ترکیه نسبت به ایران چطور است؟

قیمت لباس در ترکیه نسبت به ایران با توجه به اینکه جنس برند و با کیفیت خریداری می کنید بسیار ارزان است. چون اگر بخواهید همان برند را ایران بخرید باید چند برابر قیمت بابت خرید آن بپردازید.

در استانبول کجا خرید کنیم؟

برای خرید در استانبول محبوب ترین خیابان ها شامل خیابان استقلال، خیابان نیشان تاشی، خیابان شیشلی و خیابان بغداد هستند؛ بعلاوه، بازار بزرگ استانبول، استانبول مال، مرکز خرید جواهر، مرکز خرید فروم استانبول، مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول، مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول، مرکز خرید زورلو استانبول و مرکز خرید کانیون بعضی دیگر از مراکز خرید محبوب استانبول محسوب می شوند.

مراکز خرید نزدیک به فرودگاه آتاتورک کدامند؟

مراکز خرید نزدیک به فرودگاه آتاتورک عبارتند از: مرکز خرید اتاکوی، مرکز خرید اوت لت کاله، و مجتمع تجاری استار سیتی اوت لت.

برترین زمان بازارگردی در ترکیه

برترین زمان خرید در ترکیه چه موقع است؟ این سوال بارها به وسیله افرادی که قصد خرید تور ترکیه را داشته اند، از افراد اهل سفر و تجارت پرسیده شده است؛ به همین علت در ابتدای راهنمای خرید ارزان در ترکیه بهتر است که به پاسخ این سوال بپردازیم.

باید بگوییم در هر زمان از سال که به ترکیه سفر کنید، امکان خرید ارزان در ترکیه برایتان فراهم است؛ چرا که حتی اگر سفرتان مصادف با فصل تخفیف و جشنواره های فروش ترکیه یا فصل حراج ترکیه هم نباشد، در مراکز خرید ترکیه همواره بعضی از اجناس دارای تخفیف خوبی هستند؛ اما در کل برترین زمان خرید ارزان در ترکیه اوایل فصل تابستان یعنی از تیرماه تا مرداد است.

بعلاوه، در فصل زمستان یعنی دی ماه نیز برترین زمان خرید ارزان در ترکیه بشمار می رود؛ علاوه براین یکی دیگر از خوبی های سفر به ترکیه در فصل زمستان این است که می توانید با تورهای ارزان ترکیه سفر کنید؛ چون در فصل زمستان در مقایسه با فصول دیگر گردشگران کمتری به این کشور سفر می نمایند و به خاطر تقاضای پایین سفر، پروازهای ترکیه و هتل های ترکیه را می توانید با قیمت پایین تری رزرو کنید.

حراج کریسمس در ترکیه

حراج کریسمس در ترکیه معمولا از نیمه دوم ماه دسامبر یعنی اواخر آذر ماه شروع می گردد و تا اواسط ماه ژانویه که مصادف با دی ماه است ادامه دارد. در این بازه زمانی می توانید برترین اجناس را که از برندهای مطرح جهان و یا برندهای ترک هستند، بخرید.

خرید تور ترکیه در فصل زمستان از همه لحاظ به صرفه است؛ چون هم مصادف است با فصل حراج در ترکیه و هم می توانید هتل های ارزان ترکیه و پروازهای چارتر ارزان ترکیه را رزرو کنید.

حراج عید نوروز

تورهای نورزی ترکیه یکی از پرفروش ترین تورها محسوب می شوند؛ چون بسیاری از افراد شاغل هستند و تعطیلات عید نوروز برترین فرصت سفر برای آن ها است. با وجود اینکه به خاطر تقاضای زیاد خرید تور ترکیه در عید نوروز قیمت تورهای ترکیه افزایش می یابد، باز هم افراد زیادی علاقه دارند تعطیلات سال نو را در این مقصد سپری نمایند.

علاقه مندان به خرید در ترکیه بهتر است بدانند که چیزی به عنوان حراج عید نوروز در ترکیه وجود ندارد؛ ولی همانطور که در ابتدای راهنمای خرید در ترکیه گفتیم، در تمام فصول سال مراکز خرید ترکیه بعضی از اجناس را با تخفیف خیلی خوبی برای فروش می گذارند. معمولا هنگام تغییر فصل در ترکیه اجناس شامل تخفیف می شوند و به همین دلیل هنگام سفر به ترکیه در عید نوروز می توانید لباس های زمستانی را با تخفیف خوبی بخرید و برای سال بعدتان بهره ببرید.

بعلاوه، بعضی از اجناسی که سایز یا رنگ شان ناقص شده، یعنی به طور مثال وقتی فقط یک یا دو سایز از یک مدل لباس می ماند از بین 50 تا 70 درصد شامل تخفیف می گردد. به همین علت اگر خوب در مراکز خرید بگردید می توانید از خرید ارزان در ترکیه بهره مند شوید.

حراج تابستانی برای خرید در ترکیه

حراج تابستانی ترکیه برترین زمان خرید از بازارهای این کشور به شمار می رود. هر ساله حراج تابستانی ترکیه از اواخر خرداد ماه شروع می گردد و تا ماه مرداد ادامه دارد. اگر در فصل تابستان با تور ترکیه سفر کنید، علاوه بر سرگرمی در ترکیه می توانید از خرید ارزان در ترکیه نیز لذت ببرید.

همه اجناسی که در زمان فصل حراج ترکیه یا فصل تخفیف ترکیه خریداری می کنید، از برندهای مطرح جهانی و ترک هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند.

مراکز خرید استانبول؛ گل سرسبد خرید در ترکیه

با خرید تورهای استانبول با یک تیر دو نشان می زنید؛ چون این مقصد مجذوب کننده و بی نظیر علاوه براینکه برای گردشگری فوق العاده به شمار می رود، مملو از مراکز خرید لوکس با اجناسی در رده قیمتی متفاوت و منزلگاه شاخص ترین برندهای مطرح جهان نیز است.

در مراکز خرید استانبول می توانید هرچیزی که بخواهید پیدا کنید. هزینه خرید در استانبول طوری است که با توجه به بودجه ای که دارید، می توانید اجناس مورد علاقه خود را تهیه کنید. از برندهای لوکس گران قیمت گرفته تا برندهای باکیفیت، ولی ارزان همگی در مراکز خرید استانبول گرد هم آمده اند تا تجربه ای فراموش نشدنی از خرید ارزان در ترکیه را برای مسافران رقم بزنند.

مراکز خرید و بازارهای بی شماری در استانبول وجود دارند که نام بردن تک تک آن ها در راهنمای خرید در ترکیه نمی گنجد، اما در این بخش چند نمونه از مراکز خرید ارزان استانبول را معرفی می کنیم تا اگر به استانبول سفر کردید، برای صرفه جویی در وقت ابتدا به این مراکز خرید سر بزنید.

خرید در ترکیه از استانبول مال

استانبول مال (Mall of Istanbul) با وسعتی حدود به 350 هزار مترمربع و بیش از 300 فروشگاه، یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین مراکز خرید استانبول محسوب می گردد. علاوه بر خرید در استانبول مال می توانید از مراکز سرگرمیی این مرکز خرید لذت ببرید. در تور استانبول معمولا مسافرانی که برای سرگرمی و خرید به استانبول مال می فرایند، حداقل نیمی از روز را صرف گشت وگذار در این مرکز خرید می نمایند؛ البته توجه داشته باشید که این زمان به صورت تقریبی است و بستگی به هدف و علاقه مسافر نیز دارد. بعضی از امکانات استانبول مال عبارت هستند از: فود کورت و چندین کافه و رستوران، بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده اروپا، نمایشگاه های هنری، مجموعه سینما، سالن تئاتر و کنسرت.

آدرس استانبول مال روی گوگل مپ

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول (İstinye Park) یکی دیگر از مراکز خرید لوکس و بزرگ استانبول است که معمولا برندهای لوکس را در بر دارد. جالب است بدانید که مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول از مراکز خرید محبوب بازیگران و خواننده های ترکیه است و ممکن است که حین گشت وگذار در این مرکز خرید با یکی از این سلبریتی ها روبرو شوید!

اگرچه قیمت خرید بعضی برندها در ایستینیه پارک کمی بالا است؛ ولی به خاطر کیفیت بالای اجناس در کل به صرفه تمام می گردد. از برندهای لوکس گران گرفته تا برندهایی با قیمت میانه و برندهای ترک ارزان را می توانید در این مرکز خرید استانبول پیدا کنید. مرکز خرید ایستینیه پارک علاوه بر فروشگاه های متعدد از امکاناتی مثل سینما، سالن تئاتر، فود کورت، کافه و رستوران و فضای سبز برخوردار است.

آدرس مرکز خرید ایستینیه پارک روی گوگل مپ

مرکز خرید پالادیوم استانبول

مرکز خرید پالادیوم استانبول (Palladium AVM) دارای 40 هزار مترمربع مساحت، در 5 طبقه و شامل 190 فروشگاه می گردد که در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. طرح سازه مرکز خرید پالادیوم استانبول به شکل یک گوی شیشه ای مجذوب کننده و خیره نماینده است و از بزرگ ترین مراکز خرید استانبول محسوب می گردد.

امکانات مرکز خرید پالادیوم استانبول عبارت است از: فضای سبز، چند رستوران، کافی شاپ، فود کورت، سالن سینما، سالن تئاتر و آرایشگاه. برای خرید ارزان در ترکیه این مرکز خرید مناسب نیست، چون قیمت اجناس آن کمی بالا است؛ ولی می توانید از میان اجناسی که شامل تخفیف هستند چیزهای باکیفیت و ارزانی پیدا کنید.

بعلاوه، اگر در فصل حراج ترکیه با تور استانبول سفر کنید، می توانید خرید ارزان در ترکیه را در مرکز خرید پالادیوم استانبول تجربه کنید.

آدرس مرکز خرید پالادیوم روی گوگل مپ

مراکز خرید آنتالیا؛ هم سرگرمی و هم خرید در ترکیه

تورهای آنتالیا بعد از تورهای استانبول از پرطرفدارترین و پرفروش ترین تورها در میان ایران هستند. با خرید تورهای آنتالیا می توانید در عین حال که از سواحل بی نظیر، سرگرمیات آبی، و تماشای های تاریخی آنتالیا لذت می برید، از خرید ارزان در آنتالیا هم بهره مند شوید.

بعضی از برترین مراکز خرید آنتالیا در منطقه ها تاریخی کاله چی، منطقه مراد پاشا (لارا)، بلوار آتاتورک و بلوار ایشیکلار قرار دارند. مراکز خرید آنتالیا علاوه بر اینکه از فروشگاه های برند مطرح متنوعی برخوردارند، با دارا بودن امکانات سرگرمیی مثل سینما، فضای سبز و کافه و رستوران ترکیبی از خرید و سرگرمی را برایتان به ارمغان می آورند.

مرکز تجاری تراسیتی آنتالیا

خرید در ترکیه از تراسیتی آنتالیا (TerraCity) یکی از مجذوب کننده ترین بخش های تور آنتالیا ترکیه است. مرکز خرید تراستی آنتالیا در واقع بزرگترین مرکز خرید آنتالیا است که در منطقه لارا واقع شده است.

برای خرید ارزان در ترکیه اگر به آنتالیا سفر کردید، پیشنهاد می دهیم حتما سری هم به مرکز خرید تراسیتی آنتالیا بزنید. از پوشاک و لوازم آرایشی گرفته تا جواهرات و لوازم دیجیتال را می توانید در مرکز خرید تراسیتی آنتالیا پیدا کنید.

آدرس مرکز خرید تراسیتی روی گوگل مپ

مرکز خرید میگروس آنتالیا

مرکز خرید میگروس آنتالیا یا 5 ام میگروس (5M Migros) با امکانات متعددی که دارد، می تواند انتخابی عالی برای سرگرمی در آنتالیا باشد. اگر از گردشگران تور آنتالیا هستید، پیشنهاد می دهیم برای بهره مندی از خرید ارزان در ترکیه و در عین حال سرگرمی، از بازدید مرکز خرید میگروس آنتالیا غافل نشوید.

این مرکز خرید منزلگاه برندهای مطرح جهانی و برندهای عالی ترکیه است؛ و بعلاوه دارای امکاناتی از قبیل فود کورت، کافه و رستوران، سینما ماکسیموم، زمین بازی و شهربازی آکتورلند است. بعضی از برندهایی که می توانید در مرکز خرید میگروس آنتالیا پیدا کنید زارا، برشکا، کاتون، ال. سی. وای. کی. کی.، سفورا، پرادا، اپل، سوارووسکی، منگو، نایک، آدیداس و برندهای دیگر هستند.

آدرس مرکز خرید میگروس روی گوگل مپ

مرکز خرید دیپو در آنتالیا

اگر دنبال خرید ارزان در آنتالیا ترکیه هستید، مرکز خرید دیپو در آنتالیا (deepo outlet center antalya) برترین جا برای شماست! در کل برای خرید ارزان در ترکیه فروشگاه های اوت لت اجناس ارزان تری در مقایسه با دیگر مراکز خرید ترکیه دارند.

معمولا در برنامه گشت شهری بعضی از تورهای آنتالیا خرید از اوت لت دیپو همواره در اولویت واقع شده است، چون مورد استقبال اغلب گردشگران است. در مرکز خرید دیپو آنتالیا اجناس انواع برندهای محبوب و مشهور با قیمت مناسب و تخفیف های خوب به فروش می رسند.

اگرچه بعضی از گردشگران تور آنتالیا فکر می نمایند که سفر به آنتالیا تنها مناسب سرگرمی و لذت از سواحل زیبا و بی نظیر است، اما بهتر است بدانید که در این سفر می توانید از خرید ارزان در آنتالیا هم بهره مند شوید! اوت لت سنتر دیپو آنتالیا چند سینما، چندین کافی شاپ، رستوران و فودکورت، زمین بازی بچه ها، و کارتینگ برای علاقه مندان به ورزش هیجان انگیز اتومبیل رانی دارد. این مرکز خرید روبه روی فرودگاه آنتالیا واقع شده است.

آدرس مرکز خرید دیپو روی گوگل مپ

مراکز خرید آنکارا؛ تجربه خرید ارزان در ترکیه

مرکز کشور ترکیه آنکارا یکی از شهرهای مدرن و دومین شهر بزرگ ترکیه، جاهای تماشای و مراکز خرید متعددی را در خود جای داده است. بعضی از مهم ترین جاهای تماشای آنکارا عبارتند از برج گردان خرید آتاکوله، آرامگاه آتاتورک، قلعه آنکارا، آکواریوم آنکارا، موزه تمدن آناتولی، محله تاریخی حمام اونو، مسجد حاجی بایرام، مسجد کجاتپه، منطقه تاریخی اولوس و جاذبه های دیگری از این قبیل هستند.

اگر فکر می کنید در تور آنکارا تنها قرار است از جاهای تاریخی و فرهنگی ترکیه تماشا کنید سخت در اشتباه هستید، چون شهر مدرن آنکارا مملو است از مراکز خرید و بازارهای متعدد. سفر با تور آنکارا این امکان را برایتان فراهم می سازد تا از خرید در برترین مراکز خرید ترکیه لذت ببرید. چند نمونه از برترین مراکز خرید آنکارا را در ادامه راهنمای خرید در ترکیه به شما معرفی می کنیم.

خرید در ترکیه از مرکز خرید کنت پارک

خرید در ترکیه از مرکز خرید کنت پارک آنکارا (Kentpark Shopping Center) تجربه ای بی نظیر از خرید در آنکارا را برایتان رقم می زند. از برندهای معروف جهانی کیف و کفش و پوشاک گرفته تا سوغاتی های ترکیه را می توانید از مرکز خرید کنت پارک آنکارا تهیه کنید.

زمین بازی بچه ها، سالن بولینگ، باشگاه ورزشی، کافه و رستوران، و سالن های سینما بعضی دیگر از امکانات این مرکز خرید در آنکارا است. مرکز خرید کنت پارک آنکارا در منطقه مصطفی کمال آنکارا واقع شده است.

آدرس مرکز خرید کنت پارک روی گوگل مپ

خیابان گردی و خرید در ترکیه از خیابان تونالی هیلمی

یکی از خیابان های پر جنب و جوش و جالب آنکارا خیابان تونالی هیلمی (Tunalı Hilmi) نام دارد که محلی عالی برای خیابان گردی و خرید در ترکیه به شمار می رود.

در سرتاسر خیابان تونالی هیلمی می توانید فروشگاه هایی با برندها و اجناس متنوع پیدا کنید و بعلاوه برای خرید سوغات ترکیه این خیابان برترین است. البته در نظر داشته باشید که قیمت اجناس در این خیابان کمی بالا است!

آدرس خیابان تونالی هیلمی روی گوگل مپ

مرکز خرید کاروم در آنکارا

برای خرید ارزان در ترکیه می توانید علاوه بر خرید از بازارهای آنکارا، سری هم به مرکز خرید کاروم در آنکارا (Karum Mall) بزنید. کاروم مال آنکارا از مراکز خرید بزرگ ترکیه است، و از لحاظ تنوع اجناس در حدی است که احتیاجتان را کاملا رفع کند و هر چیزی که بخواهید را می توانید از این مرکز خرید با قیمت مناسب تهیه کنید.

کاروم مال در خیابان تونالی هیلمی واقع شده است و اگر در تور آنکارا تصمیم به بازدید از این خیابان گرفتید می توانید به مرکز خرید کاروم هم بروید؛ باید در نظر داشته باشید که اگر بخواهید از مغازه های خیابان تونالی هیلمی و کاروم مال تماشا و خرید کنید باید دست کم نیمی از روز را زمان بگذارید.

البته برای اینکه نفسی تازه کنید و کمی هم استراحت کنید می توانید در فودکورت یا یکی از کافه های مرکز خرید بنشینید و از صرف غذا و یا یک نوشیدنی لذت ببرید. البته در خیابان تونالی هیلمی هم رستوران و کافه های متعددی وجو دارند که امتحان غذاهای ترکی در آنجا با حال وهوای متفاوتی که دارند خالی از لطف نیست!

آدرس مرکز خرید کاروم روی گوگل مپ

مراکز خرید کوش آداسی

مراکز خرید کوش آداسی به مقدار مراکز خرید استانبول یا مراکز خرید آنکارا و ازمیر متعدد نیستند، اما این به این معنی نیست که در کوش آداسی نمی توانید خرید کنید! با وجود محدود بودن تعداد مراکز خرید کوش آداسی، در تورهای کوش آداسی علاوه بر لذت از سرگرمیات ساحلی کوش آداسی و بازدید از جاهای تماشای کوش آداسی، می توانید خرید ارزان در ترکیه را در مراکز خرید کوش آداسی نیز تجربه کنید.

برترین مراکز خرید کوش آداسی عبارتند از: فروشگاه چرم کوش آداسی (Kusadasi Leather) برای آن دسته از مسافرانی که علاقه مند خرید محصولات چرمی مرغوب هستند؛ مرکز خرید آکدوغان (Akdoğan)؛ مرکز خرید کوش آداسی اِی. وی. ام. (Kusadasi AVM)؛ مرکز خرید نوادا اوت لت (novada outlet soke)؛ بازار بزرگ کوش آداسی (Grand Bazaar)؛ فروشگاه حاجیوات کوش آداسی (Hacivat Shop) برترین محل برای خرید سوغات ترکیه در کوش آداسی؛ مرکز خرید اسکالا نووا کوش آداسی (Scala Nuova Shopping Center).

خرید در ترکیه از بازار بزرگ کوش آداسی

بازار بزرگ کوش آداسی یکی از بزرگ ترین بازارهای سنتی ترکیه بشمار می رود که تقریبا بیش از 5 هزار مغازه با اجناس متنوع را در قلب خود جای داده است. برای خرید ارزان در ترکیه بازار بزرگ کوش آداسی یکی برترین مقاصد گردشگران تورهای کوش آداسی محسوب می گردد.

یکی از خوبی های خرید در ترکیه از بازار بزرگ کوش آداسی این است که می توانید از فروشنده ها با کمی چانه زدن تخفیف خوبی بگیرید. این بازار در تمام روزهای هفته باز است و از پوشاک برند گرفته تا انواع سوغات ترکیه و خوراکی های خوشمزه ترکیه مثل باقلوا و لوکوم را می توانید از مغازه های این بازار تهیه کنید.

آدرس بازار بزرگ کوش آداسی روی گوگل مپ

خرید در ترکیه از مرکز چرم کوش آداسی

خرید در ترکیه از مرکز چرم کوش آداسی یکی از لذت بخش ترین سرگرمیات برای آن دسته از گردشگرانی است که به محصولات چرمی علاقه دارند. البته به خاطر اینکه محصولات مرکز چرم کوش آداسی از نوع عالی و بسیار مرغوب هستند، بدون شک قیمت بالایی نیز دارند.

به طور مثال برای خرید یک پالتوی چرمی توقع پرداخت هزینه ای گزاف را هم باید داشته باشید! در مرکز چرم کوش آداسی انواع اجناس چرمی از کمربند و کیف پول گرفته تا کفش با طرح ها و رنگ های متنوع موجود است.

  • تور ترکیه ارزان
  • تور آنکارا
  • تور کوش آداسی
  • تور مارماریس
  • تور وان
  • تور بدروم

با وجود اینکه قیمت این اجناس چرمی بالا هستند، اما بازدید از مرکز چرم کوش آداسی تقریبا بخشی از برنامه سفر تمام تورهای کوش آداسی است و معمولا مورد استقبال اغلب گردشگران قرار می گیرد؛ چون چرم از جمله سوغات ترکیه به شمار می رود و بعضی از گردشگران دوست دارند به عنوان یادگاری از تور کوش آداسی برای عزیزان خود هدیه ای هر چند کوچک به عنوان سوغات کوش آداسی خریداری نمایند.

آدرس مرکز چرم کوش آداسی روی گوگل مپ

مرکز خرید آکدوگان کوش آداسی

مرکز خرید آکدوگان کوش آداسی (Passage Akdoğan) برترین مقصد برای خرید ارزان در ترکیه است. اگر در پی اجناس باکیفیت و در عین حال ارزان هستید، پیشنهاد می دهیم در تور کوش آداسی خرید از مرکز خرید آکدوگان کوش آداسی را از دست ندهید. در این مرکز خرید می توانید اجناس متنوع و خوبی از برندهای مطرح و برندهای ترکیه را با قیمتی ارزان بخرید.

این مرکز خرید دارای فودکورت، کافه و رستوران نیز است؛ صرف غذایی محلی یا یک میان وعده خوشمزه برای داشتن استراحتی کوتاه بین خرید بدون شک برایتان دلچسب خواهد بود.

آدرس مرکز خرید آکدوگان روی گوگل مپ

سخن آخر از راهنمای خرید ارزان در ترکیه

خرید در ترکیه با توجه به ارزان بودن قیمت اجناس، پایین بودن هزینه سفر به ترکیه و مهم تر از همه عدم احتیاج به ویزا ترکیه، بدون شک ترکیه را به بهشتی برای عاشقان خرید تبدیل نموده است. در راهنمای خرید ترکیه سعی داشتیم هر آنچه ضروری است درباره خرید ارزان در ترکیه بدانید، با شما به اشتراک بگذاریم. به این ترتیب پیش از خرید تور ترکیه می توانید بر اساس مدتی که در سفر به سر می برید، به خوبی برنامه ریزی کنید.

در مجموع مراکز خرید ترکیه در تمامی روزهای سال بعضی از اجناس را با تخفیف برای فروش می گذارند؛ پس اگر نتوانستید در فصل حراج ترکیه سفر کنید احتیاجی به نگرانی نیست؛ کافی است وقت بیشتری بگذارید و خوب فروشگاه ها را بگردید تا بتوانید از میان اجناس تخفیف خورده آنچه که دوست دارید را پیدا کنید.

علاوه براین، خرید از اوت لت های ترکیه و بازارهای ترکیه نیز تجربه خرید ارزان از ترکیه را برایتان به ارمغان می آورد. نکته آخری که شاید در خصوص خرید در ترکیه جالب به نظرتان برسد این است که هنگام خرید از فروشگاه های ترکیه نباید فراموش کنید که از صندوقدار فرم تکس فری (Tax Free)، که شامل سه برگ است، دریافت کنید.

این فرم در واقع فاکتور اجناسی است که از فروشگاه خریداری نموده اید و شامل مشخصات فردی شما و به همراه مبلغ پرداختی می گردد. تکس فری به معنای بدون مالیات است؛ در ترکیه برای مبلغ کالاهایی که از فروشگاه های مختلف خریداری می گردد درصدی به عنوان مالیات در نظر گرفته شده، به همین علت هنگام خروج از ترکیه می توانید با فاکتور سه برگی و اجناسی که خریده اید به بخش تکس فری گمرک فرودگاه بروید.

پس از نشان دادن اجناس خریداری شده به مامور گمرک، مبلغی که هنگام خرید به عنوان مالیات از شما گرفته شده را به صورت ارز به شما پس می دهند.

مراکز خرید مختلف ترکیه، بله یا خیر؟

در آخر به یاد داشته باشید تفاوتی ندارد به کدام شهر این کشور وسیع و تماشای سفر کنید. هر کجا که باشید مراکز خرید بسیار مجذوب کنندهی وجود دارد که به شما در داشتن خریدی ارزان یاری خواهد نمود.

منبع: علی بابا
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2086

به "ترکیه؛ بهشت عاشقان خرید و بازارگردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه؛ بهشت عاشقان خرید و بازارگردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید