بیش از 910 هکتار از اراضی ملی در دلگان برطرف تصرف شد

به گزارش مجله پیکوشو، مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: طی 5 ماه اخیر بیش از 910 هکتار از اراضی ملی شهرستان دلگان در راستای صیانت از حقوق بیت المال و به منظور حفظ و صیانت از عرصه های منابع طبیعی و در راستای اجرای حکم صادره از سوی محاکم قضایی و تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری مبنی بر برطرف تصرف از زمین های ملی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و با همکاری مستمر نیروی انتظامی و مراجع قضایی در بخش جلگه چاه هاشم این شهرستامن برطرف تصرف شده است که بخش قابل توجهی از آن با همکاری مردم محلی بوده است.

بیش از 910 هکتار از اراضی ملی در دلگان برطرف تصرف شد

وی اضافه کرد: در تازه ترین مورد با اقدام یکی از کشاورزان که مبادرت به تصرف 27 هکتار از اراضی ملی نموده بود و با حضور مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری این فرد اراضی فوق برطرف تصرف شد.

فرماندار دلگان با اشاره به اینکه 26حلقه چاه غیر مجاز در 5 ماهه اخیر در این شهرستان شناسایی و مسلوب المنفعه شدند، گفت: همچنین در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و همچنین حفاظت و صیانت از منابع آبی یک حلقه چاه غیر مجاز نیز که در 2 سال اخیر حفر شده بود با دستور قضایی و با حضور کارشناسان اداره منابع آب و ماموران انتظامی پر و مسلوب المنفعه شد.

وی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از عرصه های ملی و منابع طبیعی از اولویت های اصلی است، ادامه داد: عرصه های منابع طبیعی جزو سرمایه های ارزشمند و حیاتی کشور محسوب می شوند که نه فقط به نسل کنونی بلکه به تمامی نسل های آینده کشور هم تعلق دارند.

شجاعی توضیح داد: حفاظت از این منابع مسئولیت همگانی به شمار می آید که در این زمینه انتظار می رود عموم مردم در حفظ و نگهداری از این سرمایه های ملی کوشا بوده و با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تقدیر از منابع طبیعی، امور آب، نیروی انتظامی و مجموعه قضایی شهرستان دلگان گفت: کم بارشی سال های اخیر مسائل زیادی را ایجاد نموده که این مسائل با برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی و حفر چاه های غیر مجاز حادتر شده و تاثیرات زیادی در افت و کاهش سفره های زیرزمینی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 161

به "بیش از 910 هکتار از اراضی ملی در دلگان برطرف تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 910 هکتار از اراضی ملی در دلگان برطرف تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید