بیمه امدادگران هلال احمر از ابتدای مهر محاسبه می گردد

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از تامین اجتماعی درخواست شد با توجه به دغدغه های امدادگران از ابتدای مهرماه حق بیمه برای همه کسانی که درخواست داشتند برقرار گردد و سازمان تامین اجتماعی هم قول همکاری داده است.

بیمه امدادگران هلال احمر از ابتدای مهر محاسبه می گردد

مهدی ولی پور در مورد آخرین شرایط پرداخت بیمه و ایاب و ذهاب امدادگران گفت: در تاریخ بیستم شهریورماه، جمعیت هلال احمر تفاهم نامه ای را با سازمان تامین اجتماعی برای بحث بیمه داوطلبان جمعیت هلال احمر امضا کرد که در این تفاهم نامه ویژگی های خاص بیمه امدادگران و برقراری آن کاملا تعیین است.

وی اضافه نمود: سازمان تامین اجتماعی برای این سبک از بیمه ، بر ایجاد یک سامانه اختصاصی ثبت تعیینات امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر تاکید نمود. بعلاوه طبق اعلام این سازمان راه اندازی این سامانه برای اینکه خود افراد بتوانند اطلاعات را بارگذاری و تکمیل نمایند، حدود سه ماه زمان می برد اما مقرر شد که بیمه امدادگران هلال احمر از ابتدای مهر محاسبه گردد.

ولی پور تاکیدکرد: با توجه به دستور رئیس جمعیت هلال احمر و پیگیری های اجرا شده، قرار شد در این فاصله زمانی تا راه اندازی سامانه، اطلاعات مورد احتیاج سازمان تامین اجتماعی به صورت دستی به وسیله سامانه امدادیار (بانک اطلاعاتی امدادگران) در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: با توجه به اینکه در برهه ای، امدادگران دچار مسائل و چالش هایی در زمینه برقراری ارتباط اینترنتی و بارگذاری مدارک بودند تقاضای زیادی برای تمدید زمان وجود داشت که برای احترام به خواسته امدادگران و اینکه تمامی امدادگران زیرچتر بیمه ای قرار بگیرند، زمان تمدید شد.

به گفته ولی پور در حال حاضر بیش از 9 هزار نفر از امدادگران اطلاعات اولیه خود را تکمیل کردند و تقریبا قریب به شش هزار نفر هم برای دریافت هزینه بیمه ای اعلام آمادگی کردند که براساس تفاهم نامه، فهرست مدنظر سازمان تامین اجتماعی تهیه و برای این سازمان فرستاده شد. تمام کوشش سازمان تامین اجتماعی این است که سامانه ای که اختصاصی امدادگران و نجاتگران است حتی زودتر از آن موقع سه ماه که اعلام نموده بودند حداکثر ظرف یک ماه تا یک ماه و نیم ماه تهیه بگردد که ان شالله در روزهای آینده این سامانه راه اندازی خواهد شد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی در مورد بحث افزایش هزینه ایاب و ذهاب گفت: علیرغم همه مسائل و محدودیت های منابعی که وجود داشت طبق دستور رئیس جمعیت مقرر شد در شهریورماه این افزایش انجام گردد و همه همکاران ستادی در حوزه های مختلف خزانه داری، اقتصادی، پشتیبانی و حقوقی دست به دست هم دادند تا این وعده محقق گردد. اولین پرداختی مهرماه که مربوط به 16 شهریور تا 15 مهرماه است براساس الگوی نو پرداخت شد که حدود 250 درصد یعنی حداقل دو و نیم برابر افزایش داده شده است.

خبرنگاران اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2178

به "بیمه امدادگران هلال احمر از ابتدای مهر محاسبه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه امدادگران هلال احمر از ابتدای مهر محاسبه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید