ترسناک ترین استخر دنیا در قاره آفریقا

به گزارش مجله پیکوشو، ترسناک ترین استخر جهان در قاره آفریقا

اگر می خواهید بدانید ترسناک ترین استخر جهان در کجا واقع شده است، باید سری به جنوب قاره آفریقا بزنید. این استخر به استخر شیطان یا Devils Pool معروف است. استخر شیطان در بالای آبشار های ویکتوریا به طور طبیعی در میان صخره ها شکل گرفته است. در جنوب قاره آفریقا رودخانه ای به نام زامبزی وجود دارد، بر روی این روخانه که در کشور زامبیا واقع شده است، آبشارهای ویکتوریا واقع شده اند. استخر شیطان در بالاترین موقعیت این آبشار و با ارتفاع بیش از 100 متر از آن تشکیل شده است. برای رفتن به استخر شیطان ابتدا باید جهت کوتهای را پیاده طی کنید به پارک ملی آبشارهای برسید.سپس برای شنا در این استخر نیز ابتدا بایستی از بخش کوچکی از رودخانه زامبزی عبور کرده تا به خود استخر برسید. از آن جا که این استخر از لحاظ جغرافیایی بین مرز زامبیا و زیمباوه است اخیرا به دلیل شرایط اقتصادی نامساعد در زیمباوه رفتن به آبشار ویکتوریا و استخر از طرف زامبیا بیشتر مورد اقبال واقع شده است. اما با این وجود، حتی زمانی که زیمبابوه بدترین روزهای سیاسی و اقتصادی خود را پشت سر می گذارد ، آبشارهای ویکتوریا همیشه یک مقصد امن باقی خواهد ماند.

ترسناک ترین استخر دنیا در قاره آفریقا

در سال 1855 میلادی فردی به نام دیوید لیونگستن که اهل اسکاتلند بود برای اولین بار آبشارهای جنوب آفریقا را کشف کرد، سپس به افتخار ملکه ویکتوریا نام این آبشارها را آبشار ویکتوریا نهاد. دیوید معتقد بود آبشار و جزیره ای که کشف کرده بی نظیرترین مکان در کل آفریقا است و این مطقه آنقدر شگفتی و زیبایی دارد که فرشتگانی که بر فراز آن پرواز می کنند نیز به وجد می آیند.

البته دلیل نامگذاری استخر شیطان هنوز معین نیست و به طور قطع ازیک افسانه قدیمی نشئت گرفته است. استخر شیطان در مجاورت جزیره معروف لیوینگستون واقع در حاشیه آبشارهای ویکتوریا است. آبشار ویکتوریا یکی از عجایب هفت گانه دنیا است. بازدیدکنندگان می توانند هنگام بازدید از جزیره لیوینگستون ، از شنای هیجان انگیز لبه سقوط نیز لذت ببرند.استخر شیطان به استخر بی نهایت نیز مشهور است.

آبشار ویکتوریا و استخر شیطان که امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری کشور زامبیا تبدیل شده است، می تواند از هیجان انگیز ترین و در عین حال خطر ناک ترین مکان های دیدنی دنیا باشد.زیرا در واقع شنا کردن در این استخر به معنای شنا بر روی لبه صخره ها و و آبشار است. حتی تصور شنا در استخر شیطان می تواند بسیار وهم انگیز باشد. البته طبق گفته افراد راهنما در آبشار، تا به امروز مورد مرگی ناشی از شنا در استخر شیطان گزارش نشده است.

چانچه این جرات و جسارت را در خود سراغ دارید و می خواهید شنا در ترسناک ترین استخر دنیا را تجربه کنید، بهتر است در آب و هوای مساعد و غیر بارانی به این مکان دیدنی بروید. در مواقعی که هوا بارانی باشد سطح آب استخر بالا آمده و خطر آن را دو چندان می کند. البته از آن جا که این استخر در میان صخره های آبشار ویکتوریا شکل گرفته، این صخره ها و تخته سنگ های بزرگ، سپر خوبی برای شناگران است تا به پایین آبشار سقوط نکنند.هیجان شنا در استخر و مشاهده چشم انداز ها زیبا از بالای آبشار وصف ناشدنی است. بنابراین در فصولی که باران کم و خشکی بیشتر باشد مانند اواسط ماه اوت تا ژانویه زمان مناسبی برای شنا در بالای آبشار است. از دیگر دیدنی های مجذوب کننده روی این آبشار مشاهده پدیده ای به نام ماه کمان می باشد. این پدیده زمانی رخ می دهد که در اثر شکست نور بازتابیده از سطح ماه به وسیله رطوبت ابر های هواکره، نوعی رنگین کمان پدید می آید. برای وقوع پدیده ماه کمان بایستی ماه در دمای کمتر از 42 درجه بوده و آسمان بسیار تاریک باشد.

شنا در استخر شیاطین یک فعالیت فصلی است که فقط در صورتی که سطح آب در رودخانه زامبزی به اندازه کافی پایین است که امکان شنا ایمن را فراهم می کند. اگرچه این دوره هر سال فرق دارد و همانطور که پیش تر گفته شد این حالت معمولاً بین اواخر ماه اوت تا اوایل ژانویه است. ضمناً برای شنا در استخر نیازی نیست حتما شناگر ماهری باشید زیرا جریان آب و عمق آبشار نسبتا کم است، همچنین افراد راهنما با توصیه های خود مراقب شناگران هستند.

یکی دیگر از مواردی که به ترسناک بودن استخر شیطان می افزاید، وجود کروکودیل ها و سایر جانوران آبی خطرناک در داخل آبشار است. در واقع این آبشار محل زندگی برخی از این جانداران است. در اطراف آبشار افرادی به عنوان راهنما وجود دارند که می توانید در مورد امنیت استخر و وجود کروکودیل ها از ایشان کمک بخواهید.این افراد قادرند مسیرهایی را برای شنا برای شما معین کنند که خطر کمتری تهدیدتان کند. طبق گفته این افراد، تا به امروز کروکودیلی در آن منطقه مشاهده نکرده اند اما معتقدند از آن جا که آبشار از قدیم محل زندگی این کروکودیل ها بوده، بایستی قبل از ورود به استخر جوانب احتیاط را رعایت نمایید. به هر حال برای داشتن شنای امنی در استخر شیطان می بایست به نکات توصیه های ایمنی افراد راهتما به دقت توجه کنید.همچنین بایستی مراقب صخره ها و تخته سنگ های خیس اطرف استخر نیز باشید زیرا می تواند باعث لیز خورد افراد شود.

در کنار ارتفاع بالای استخر شیطان و همچنین احتمال وجود کروکودیل ها، قطعا تنها افرادی می توانند شنا را در این استخر تجربه کنند، که اهل هیجان و همچنین ماجراجو می باشند. شنا کردن روی لبه آبشار و صخره ها با این احتمال که ممکن است زنده از آن بیرون نیایی، جسارت و ریسک پذیری بسیار بالایی را می طلبد.

لازم به ذکر است خانم های باردار، افرادی که مشکل کمر دارند، افرادی که مشکل قلبی و یا بیماری جدی پزشکی دارند، بایستی از بازدید این مکان اجتناب کنند. بازدیدکنندگان بایستی از سطح آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشند.

این چاله مرگ به عنوان جاذبه گردشگری قاره آقریقا هر ساله تعداد بسکمک بازدید کننده از سراسر دنیا دارد که در فصل تابستان و زمانی که رودخانه بدون طغیان باشد، به این مکان آمده و در استخر شیطان شنا می کنند. چنین مکان ماجراجویانه ای به هیچ عنوان به افراد عادی توصیه نمی شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 2152

به "ترسناک ترین استخر دنیا در قاره آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناک ترین استخر دنیا در قاره آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید