جنایت خونین سعودی ها در یمن در ماه مبارک رمضان، آزادسازی مناطق جدید در مأرب توسط نیروهای یمنی

به گزارش مجله پیکوشو، خبرگزاری خبرنگاران- منابع یمنی گزارش دادند که در پی حمله نیروهای عربستان سعودی به شمال یمن، دو کودک به شهادت رسید و چهارتن دیگر مجروح شدند.

جنایت خونین سعودی ها در یمن در ماه مبارک رمضان، آزادسازی مناطق جدید در مأرب توسط نیروهای یمنی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، منابع یمنی، عصر امروز (چهارشنبه)، از حمله خونین نیروهای سعودی به یکی از مناطق مرزی شمال یمن در استان صعده خبر دادند.

شبکه المسیره به نقل از خبرنگار خود در این خصوص گزارش داد که در پی بمباران ائتلاف سعودی در منطقه الرقو در ناحیه منبه دو کودک به شهادت رسیده اند.

المسیره در ادامه همچنین گزارش داد که به دنبال این اقدام، چهار تن دیگر از جمله دو زن مجروح شده اند.

آزادسازی مناطق جدید در مأرب توسط نیروهای یمنی

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی طی چند روز گذشته به پیشروی های مهمی در حومه شهر مأرب دست یافته و کنترل پادگان هایی در غرب و شمال غربی این شهر را در دست گرفته اند و به این ترتیب سیطره بر منطقه استراتژیک الطلعه الحمراء بسیار نزدیک شده است.

به گزارش الاخبار، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی طی چند روز گذشته معادله نظامی جدیدی را در حومه شهر مأرب تحمیل نموده اند و نبرد را بعد از درگیری های شدید از جبهه الکساره در شمال غربی شهر به دروازه های آن منتقل نموده اند. به رغم پشتیبانی هوایی ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی از شبه نظامیان دولت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن، بسیاری از مناطق و پادگان های استراتژیک در مرکز این استان تحت کنترل ارتش یمن و کمیته های مردمی درآمده است.

شبه نظامیان وفادار به منصور هادی، که از پشتیبانی شبه نظامیان حزب سلفی الاصلاح برخوردارند، پیروز نشده اند جلوی پیشروی ارتش و کمیته های مردمی را که به دیواره های دروازه غربی شهر نزدیک شده اند، بگیرند. نیروهای ارتش همچنین در مناطق وسیعی در اطراف ایداءات الراء و الدحله در جنوب شرقی العطیف به پیشروی هایی دست یافته اند.

این تحولات و پیشروی ها، شانس ارتش و کمیته های مردمی را برای تسلط بر منطقه استراتژیک الطلعه الحمراء تقویت نموده است. نیروهای هادی نیز کنترل شماری از مواضع مشرف بر بعضی از جاده ها، از جمله جاده مأرب- الجوف و جاده مواصلاتی میان حومه شهر و شهرک های مسکونی را از دست داده اند.

همزمان با پیشروی های ارتش یمن، نیروهای هادی به سقوط مواضع مهم شان در وادی السحیل و مراکزشان در بیر الحمضه و تبه الدحله و نیز تبه السنجر و تبه حرمل اذعان نموده و مدعی شدند خیانت باعث این شکست ها شده است.

گزارش ها حاکی از نفود گسترده نیروهای یمنی به دروازه اصلی غرب شهر مأرب است و همین امر باعث شده است، فرماندهی نیروهای هادی تصمیمات غیرعلنی اتخاذ کند.

همچنین منابع محلی در مأرب از تشدید درگیری ها در اطراف شهر مأرب خبر دادند و اعلام کردند که درگیری در اطراف مأرب جریان دارد و نیروهای صنعا پیروز به پاکسازی سلسله جبال الخشر مشرف به پادگان نظامی صحن الجن شده اند.

این منابع اعلام کردند که پادگان صحن الجن پس از سیطره نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن زیر آتش قرار گرفته است و نیروهای صنعا به دنبال تسلط بر این پادگان هستند.

همزمان منابع مطلع در استان مأرب اعلام کردند که نیروهای ائتلاف سعودی شماری از نیروهای خود را از دست داده اند

اذعان ریاض به توان نظامی بالای یمن

رژیم سعودی راهبرد تحقیر توان نظامی رزمندگان یمنی را به راهبرد تشریح توان نظامی ارتش یمن تغییر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره ؛ رژیم سعودی پس از اینکه شکست سامانه های ضد موشکی ساخت آمریکا و انگلیس در حمایت از عربستان در برابر پاسخ های رزمندگان یمنی به اثبات رسید، با هدف استفاده هرچه بیشتر از سامانه های دفاع هوایی موجود در بازار های تسلیحات به تغییر راهبرد رسانه ای اش روی آورده و راهبرد تحقیر امکانات نظامی رزمندگان یمنی را به راهبرد تشریح جزئیات توان نظامی یمنی ها و هراس افکنی در قبال توان رزمندگان یمنی، تبدیل نموده است.

شبکه تلویزیونی المسیره با اعلام این مطلب گزارش داد: رژیم سعودی به سمت همزیستی با شکست های نظامی اش از جمله شکست سامانه های دفاع هوایی اش حرکت می نماید و راهبردش از بی اعتنایی به توان نظامی رزمندگان یمنی به سمت تشریح جزئیات توان نظامی یمنی ها و پهپاد ها و موشک های بالستیکی ارتش و کمیته های مردمی یمن تغییر نموده است.

طالب الحسنی گزارشگر المسیره در گزارشی گفت سعودی به سمت همزیستی دائم با دردی که از یمن می آید، حرکت می نماید. نبردی که ریاض پیش بینی اش را ننموده بود از کنترل خارج شده و به یک امر تحمیلی تبدیل شده است.

محاسبات سعودی مبنی بر کاهش حملات موشکی و پهپادی به فرودگاه های نظامی و مقر های شرکت نفتی حیاتی آرامکو، دقیق نبود و عملکرد رسانه ای اش نیز محتاطانه نبود و رسانه هایش با حملات به اعتبار اینکه موقتی و غیر موثر هستند رفتار کردند و گفتند این حملات متوقف خواهد شد.

اما طولی نکشید ریاض از جامعه بین المللی و اول از همپیمانان و دوستان و طرف های نزدیک به آن دعوت کرد شاهد باشند که این کشور هدف حملات موشکی و پهپاد ها قرار می گیرد و این حملات، انرژی جهانی را تهدید می نماید.

گزارشگر گفت، اما این حرف با ادعا های سابق سعودی ها مبنی بر اینکه سامانه های دفاعی آن ها قدرت دفاع و حمایت از این کشور را دارند تناقض دارد.

این نیز یکی از فریبکاری هایی بود که در برابر توقف پرواز ها به مقصد فرودگاه های عربستان یا بر عکس، زیاد دوام نیاورد و شرکت آرامکو نیز در پی هر حمله ای آتش می گیرد.

به موازات آن، رسانه های سعودی راهبردشان را از تحقیر و کوچک شماری موشک های بالستیکی و پهپاد ها که آن ها را با الفاظ تحقیر کننده ای یاد می کردند، تغییر دادند و به تشریح جزئیات انواع پهپاد ها و موشک ها و برد های آن ها و تسلیحات یمنی به کار گرفته شده در بازدارندگی روی آوردند.

المسیره سپس به گوشه ای از این تغییر سیاست رسانه های سعودی در قبال تسلیحات یمنی به نقل از شبکه تلویزیونی سعودی الحدث درباره انواع پهپاد ها اشاره نمود.

این اتفاق همزمان با ادامه جستجو برای یافتن بازار های تسلیحات با هدف استفاده هرچه بیشتر از سامانه های دفاع هوایی رخ داد البته پس از اینکه شکست سامانه های دفاعی آمریکایی و انگلیسی در سال های گذشته ثابت شده است.

گزارشگر اضافه نمود عربستان در حال حاضر نمی تواند واقعیت نظامی و دفاعی اش را که نیروهایش برای مقابله با پهپاد ها زیر نظر نیرو های آمریکایی آموزش دیده اند، تغییر دهد و این بدان معناست که همچنان با کسب توان برای حمایت از مقر ها و پادگان هایش بسیار فاصله دارد، اما نزدیکترین راه آن است که به ناچار و به اجبار دست از ادامه محاصره و تجاوز به یمن بردارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1611

به "جنایت خونین سعودی ها در یمن در ماه مبارک رمضان، آزادسازی مناطق جدید در مأرب توسط نیروهای یمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنایت خونین سعودی ها در یمن در ماه مبارک رمضان، آزادسازی مناطق جدید در مأرب توسط نیروهای یمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید