خبرنگاران معاون استاندار: بسته حمایتی از اصناف قم تهیه شد

به گزارش مجله پیکوشو، قم - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استانداری قم گفت: یک بسته پیشنهادی جهت حمایت از اصناف به صورت معین در حوزه مالیات از طرف استانداری قم تهیه و روز گذشته به معاونت مالی رئیس جمهوری ارسال شد.

خبرنگاران معاون استاندار: بسته حمایتی از اصناف قم تهیه شد

مهرداد غضنفری روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم گفت: یکی از دلایلی که باعث مقاومت اصناف در تعطیلی واحدهای صنفی و اجرای محدودیت های کرونایی می شد، نبودن مزایایی برای این کار بود.

وی افزود: حوزه معاونت مالی استانداری قم به همین دلیل مکلف شد تا یک بسته ای را ویژه حوزه مالیات تهیه کند که این اقدام صورت گرفت و روز گذشته نیز به معاونت مالی رئیس جمهوری فرستاده شد.

معاون استاندار قم در ادامه اظهار داشت: ما یک بسته جامعی را نیز در همه حوزه ها و بخش ها تهیه کردیم که امروز به ستاد مدیریت بحران قم تحویل داده می گردد.

وی افزود: در این بسته مواردی به صورت استانی و ملی معین شده که استانی ها توسط معاونت مالی استانداری ابلاغ و ملی ها نیز به عنوان مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا به ستاد ملی مبارزه با کرونا منعکس خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف قم نیز در این جلسه گفت: در ابتدای هفته جاری مجتمع های تجاری قم حرکت هایی مبنی بر بازگشایی انجام دادند که نیروی انتظامی به موقع وارد عمل شد.

حسن احمدلو افزود: اتاق اصناف نیز قبل از اینکه بازگشایی صورت بگیرد در محل مجتمع های تجاری مستقر شد و با جلسه اضطراری که با هیات امنا برگزار کرد از بازگشایی ممانعت به عمل آورد.

رئیس اتاق اصناف قم توضیح داد: چون بخشی از توان نظارتی خود را بر روی اصناف هسته مرکزی شهر گذاشتیم از اصناف حاشیه شهر غافل شدیم.

وی اظهار داشت: تا انتها هفته جاری دستورالعمل تعطیلی را به همه مراکز ابلاغ کردیم ولی همچنان برای چهارم اردیبهشت ماه به بعد برنامه ای نداریم که باید هر چه زودتر اعلام گردد.

رئیس اتاق اصناف قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد این اتاق طی روزهای 25 تا 30 فزوردین ماه بیان داشت: در این مدت 15 هزار و 276 مورد بازرسی انجام، 20 واحد صنفی پلمب و 33 پفراینده تعزیراتی نیز تشکیل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه هیچ فرقی بین واکسن های کرونا وجود ندارد گفت: هدف ما از واکسیناسیون کاهش مرگ و میر است.

محمد رضا قدیر افزود: همه صاحبنظران اذعان دارند کسی که واکسن دریافت می نماید دست کم آنتی بادی که در بدنش ایجاد می گردد، باعث می گردد که بیماری سخت نگیرد و مرگ و میر نیز به طور فاحش کاهش پیدا کند.

وی تاکید نمود: هیچ فرق فاحشی بین واکسن ها وجود ندارد از این رو هر نوع واکسنی که نوبت هر کس شد در تزریق آن تعلل نکند.

رئیس علوم پزشکی قم یادآور شد: در قم چهار نوع واکسن شامل اسپوتنیک روسی، سینوفارم چینی، بهارات بیوتک هندی و استرازنکا کره جنوبی وارد کردیم و فرایند واکسیناسیون طبق شیوه نامه ها در حال اجرا است.

وی توضیح داد: تا به امروز در استان 6 هزار دوز واکسن تزریق کردیم و واکنش و عوارض قابل توجهی نداشتیم و در حال پایش هستیم.

قدیر اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت هشدار به همراه آموزش و آرامش است که باید با هم باشد و باید کاری کنیم که رعایت پروتکل ها به بیش از 90 درصد برسد و برای اجرای آن نیز ایستادگی کنیم.

وی افزود: فرایند ایستادگی برای اجرای پروتکل ها در قم خیلی خوب بوده و ما مسئولان امر نیز در خصوص رعایت دستورالعمل ها، تعطیلی و غیر فعال کردن صنوفی که در مراکز قرمز باید تعطیل شوند باید ایستادگی کنیم که اگر جان یک تَن هم حفظ گردد بسیار ارزشمند خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با بیان اینکه طی سه هفته گذشته فرایند تعداد مبتلایان به کرونا در این استان فرایند افزایشی داشته ولی در این هفته آن شتاب را ندارد افزود: در هفته های قبل ضریب 80 و 100 درصدی را داشتیم ولی این هفته خوشبختانه مقداری کاهش پیدا نموده است و برغم آنکه منحنی همچنان افزایشی است ولی در حال خمیده شدن است، امیدواریم هفته آینده نوید پایین آمدن از این پیک بیماری را بدهیم.

سیامک محبی همچنین فرایند افزایشی فوتی های کرونایی در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: تعداد بیماران فوتی روز به روز بیشتر می گردد و به نظر می رسد کرونای انگلیسی که میزان کُشندگی آن بالاتر است در قم نیز در حال وقوع می باشد.

وی افزود: در هفته گذشته 11 هزار و 9 مورد آزمایش کرونا در مرکز بهداشت، 784 مورد در بیمارستان و هزار و 405 مورد نیز در بخش خصوصی قم صورت گرفته است.

معاون علوم پزشکی قم با بیان اینکه تعداد آزمایش های پی. سی. آر مراکز منتخب استان به سه هزار و 653 مورد افزایش یافته است افزود: کل نمونه های گرفته شده 13 هزار و 198 مورد یعنی 98 در هر 10 هزار تَن بوده که نسبت به ایام گذشته سال بالا است.

وی ادامه داد: از کل این تعداد 2 هزار و 758 مورد بیمار را شناسایی کردیم که کاهش تعداد موارد مثبت را نشان می دهد ولی با ماه های دی، بهمن و اسفندماه سال قبل که تعداد 100 تا 150 مورد را شناسایی می کردیم قابل قیاس نیست.

قم از روز هجدهم فروردین ماه در نقشه رنگ بندی کرونایی کشور به حالت قرمز درآمده است و دست اندرکاران به احتمال افزایش موارد ابتلا و فوتی در صورت توجه نکردن کافی شهفرایندان به محدودیت ها، پروتکل ها و توصیه های بهداشتی ابراز نگرانی می کنند.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی کووید-19 می گردد و این ویروس 24 آذر 1398 در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 9 دی 1398 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود. کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه ضروری است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده است.

شهفرایندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس کرونا در خود و افراد خانواده، می توانند به مرکزهای جامع سلامت امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار 15 خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات رایگان دریافت کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1630

به "خبرنگاران معاون استاندار: بسته حمایتی از اصناف قم تهیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار: بسته حمایتی از اصناف قم تهیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید