تور دهلی: ارمنستان تقویت همکاری های دفاعی با هند را خواهان شد

به گزارش مجله پیکوشو، آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای هندی خود در ایروان، خواهان تقویت همکای دو کشور در عرصه دفاعی شد.

تور دهلی: ارمنستان تقویت همکاری های دفاعی با هند را خواهان شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سوبرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند که در ایروان حضور دارد، در نشست خبری با همتای ارمنستانی شرکت کرد.

سوبرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند بعد از ملاقات با رئیس مجلس ارمنستان در سفر به ایروان، روز چهارشنبه (امروز) با آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان هم ملاقات دوجانبه ترتیب داد.

بنا بر گزارش رسانه های ارمنستانی از قبیل پان آرمِنین، جایشانکار بعد از ملاقات دوجانبه با همتای ارمنستاین در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کرد.

وزیر خارجه هند در این نشست خبری پیشنهاد داد که بندر استراتژیک چابهار ایران در کریدور شمال-جنوب شامل گردد.

به گفته سوبرامانیام جایشانکار، این موضوع می توند باعث کاستن از موانع ارتباطی و مواصلاتی برای نقشه راه آینده همکاری ها بین هند و ارمنستان گردد.

کریدور شمال-جنوب، در سال 2002 با امضای وزاری حمل و نقل ایران، روسیه و هند برای ایجاد یک جهت ریلی، جاده ای و دریایی به طول 7200 کیلومتر کلید خورده است. این کریدور از بمبئی در غرب هند تا مسکو به وسیله ایران و دریای خزر امتداد دارد.

در این پروژه وعده داده شده هزینه های حل و نقل را بین 30 تا 60 درصد و زمان سفر را از غرب هند تا شرق روسیه بین 20 تا 40 روز کاهش دهد.

کریدور شمال-جنوب علاوه بر تسهیل تجارت میان ایران، روسیه و هند، قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی، یک جهت تجاری بالقوه برای تجارت بین هند و اروپا هم به تعداد می آید.

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای هندی اعلام نمود، ایروان و دهلی نو باید برای رساندن همکاری دفاعی بین دو کشور به سطحی تازه کوشش نمایند.

وزیر خارجه هند پیش از این و در پی ملاقات دوجانبه با همتای ارمنستانی در توییتی در این باره نوشته بود.

جایشانکار نوشت: ملاقاتی گرم و سازنده با آرارات میرزویان وزیر خارجه (ارمنستان) داشتم. در خصوص یک نقشه راه برای پیشبرد همکاری های دوجانبه بحث کردیم. در زمینه افزایش مبادلات تجاری، آموزشی و فرهنگی به توافق رسیدیم.

ملاقات وزرای خارجه هند و ارمنستان در شرایطی انجام شد که سوبرامانیام جایشانکار قرار است روز چهارشنبه (امروز) در ایروان با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان هم ملاقات داشته باشد.

جایشانکار پیش از حضور در ایروان، با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در حاشیه کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا (سیکا) در قزاقستان ملاقات نموده بود (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1846

به "تور دهلی: ارمنستان تقویت همکاری های دفاعی با هند را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: ارمنستان تقویت همکاری های دفاعی با هند را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید