رئیس جمهور اوکراین شورش های کنگره را ضربه قوی به دموکراسی آمریکا خواند

به گزارش مجله پیکوشو، رئیس جمهور اوکراین به Axios on HBO گفت که از حمله گروه طرفدار ترامپ به کنگره آمریکا غافلگیر شده و اضافه کرد هیچ زمان تصور نمی کرده چنین چیزی در آمریکا اتفاق بیفتد و این اتفاق به تلاش های آمریکا در جهت ارتقای دموکراسی در خارج کشور آسیب می زند.

رئیس جمهور اوکراین شورش های کنگره را ضربه قوی به دموکراسی آمریکا خواند

به نقل از وب سایت خبری اکسیوس، اظهارات ولودیمیر زلنسکی نشان می دهد چطور شورش های 6 ژانویه فراتر از مرزهای آمریکا طنین انداز شده و متحدان و دموکراسی های نوظهور را که برای امنیت و الهام بخشی آمریکا به این کشور چشم دوخته بودند، ناآرام کرده است.

در این مصاحبه زلنسکی همچنین با شفافیت بیشتر از هر زمان دیگری در مورد تماس سال 2019 خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت که به هموار کردن راه برای استیضاح نخست ترامپ کمک کرد، صحبت می کند.

زلنسکی امیدوار است رابطه آمریکا-اوکراین را تحت دولت جدید آمریکا و ریاست جمهور بایدن، که هنوز با وی ملاقات نکرده، از نو تنظیم کند.

تماشای محاصره شدن کنگره آمریکا تأثیر عمیقی بر روی زلنسکی گذاشته و باعث شده وی مفروضات خود درباره ایالات متحده را مورد تجدیدنظر قرار دهد. وی که در دفتر ریاست جمهوری خود از طریق یک مترجم به مصاحبه با Axios on HBO پرداخت، اظهار کرد: معتقد هستم این اتفاق ضربه قدرتمندی به دموکراسی آمریکا بود.

زلنسکی چین را تهدید مهم ژئوپولیتیکی تلقی نمی کند

زلنسکی همچنین افزود، چین را یک تهدید مهم ژئوپولیتیکی تلقی نمی کند- موضعی که ممکن است، حتی با وجود وعده وی مبنی بر محدود کردن کنترل چین بر بخش های مهم فناوری، باعث ایجاد اختلاف بین او، دولت بایدن و کنگره شود.

اظهارات زلنسکی بیانگر گسست از رهبران امنیت ملی آمریکا از هر دو حزب اصلی سیاسی است که در تلاش هستند متحدان را برای مقابله با تهدید حزب کمونیستی چین گرد آورند.

زلنسکی در پاسخ به سؤالی درباره توافق نوظهور در واشنگتن بر سر آنکه چین تهدید ژئوپولیتیکی درجه یک است، گفت: نمی توانم با این موضوع موافقت کنم به خاطر اینکه ما در اوکراین چنین چیزی احساس نمی کنیم.

وی ادامه داد: واقعاً نوعی جنگ سرد بین آمریکا و چین برقرار است. می دانیم که تجارت آمریکا در اوکراین نمایندگی می شود، اما به طور همزمان این واقعیت هم هست که تجارت چین در اوکراین نماینده دارد.

زلنسکی تأکید کرد: معتقدم صرف نظر از کشور و ملیت، اگر مردمی، تجارتی یا کشور خاصی با شما به احترام رفتار می کند و مردم و مرزهای شما را محترم می شمارد، می تواند در کشور شما حاضر باشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1488

به "رئیس جمهور اوکراین شورش های کنگره را ضربه قوی به دموکراسی آمریکا خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور اوکراین شورش های کنگره را ضربه قوی به دموکراسی آمریکا خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید