روبات تغییرشکل دهنده به ماه می رود

به گزارش مجله پیکوشو، آژانس کاوش های هوافضای ژاپن میخواهد روباتی کوچک و تغییر شکل دهنده به شکل یک توپ به سطح ماه بفرستد.

روبات تغییرشکل دهنده به ماه می رود

این روبات پس از رسیدن به سطح ماه آغاز به جمع آوری داده هایی برای ساخت یک سطح نورد دارای خدمه می نماید. آژانس کاوش های هوافضای ژاپن (JAXA) یکی از بی شمار آژانس های فضایی است که سعی دارد فناوری جدید و سخت افزارهای نورآورنه برای اقامت دائم در ماه ایجاد کند. به همین دلیل این آژانس میخواهد یک سطح نورد با قابلیت جابه جایی فضانوردان بر روی سطح ماه بسازد. برای ساخت این ماه نورد آژانس فضایی ژاپن میخواهد روبات کوچکی با قابلیت تغییر شکل به سطح ماه ارسال کند. این روبات توسط آژانس فضایی ژاپن با همکاری شرکت سونی، دانشگاه دوشیشا(Doshisha) و یک شرکت فراوری نماینده اسباب بازی به نام تامی(Tomy) ساخته خواهد شد.

شرکت کاوش ماه آی اسپیس(ispace) طبق قراردادی این روبات را از طریق کاوشگر خود در سال 2022 به سطح ماه خواهد فرستاد.

این روبات هنگام ارسال به ماه شکل توپ مانند خود را حفظ می نماید و قطر آن در این حالت 80 میلی متر خواهد بود پس از رسیدن به سطح ماه این ربات 250 گرمی به حالت فعال در خواهد آمد و باز شده و دو نیمکره محافظ آن به عنوان چرخ عمل می نمایند.

ماموریت این ربات ثبت تصاویر و داده ها از سطح ماه است آژانس کاوش های هوافضای ژاپن می خواهد بداند لایه بالایی کره ماه در برابر حرکت های مریخ نورد چه واکنشی خواهد داشت.

از آن جایی که این روبات برای انتقال مستقیم داده ها از ماه به زمین بسیار کوچک است اطلاعات آن از طریق کاوشگری که همراه آن است مخابره خواهد شد.

آژانس کاوش های هوافضای ژاپن امیدوار است داده های این ربات به درک بهتر سطح ماه یاری کند که در نهایت به دانشمندان در ساخت یک سیستم اتوماتیک برای حرکت در دنیا های دیگر یاری خواهد نمود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 1689

به "روبات تغییرشکل دهنده به ماه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات تغییرشکل دهنده به ماه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید