رویترز: امارات شماری از نیروهای خود را از عدن خارج کرد

به گزارش مجله پیکوشو، در حالی که ائتلاف نظامی تحت رهبری سعودی برای خاتمه دادن جنگ قدرت بین دولت مستعفی یمن و جدایی طلبان جنوب در شهر عدن کوشش می نماید، گزارش ها حاکی است که امارات شماری از نیروهای خود در این شهر را خارج نموده است.

رویترز: امارات شماری از نیروهای خود را از عدن خارج کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی مسئولان به خبرگزاری رویترز اعلام نمودند که کاروانی از نیروهای اماراتی، روز سه شنبه سوار یک کشتی نظامی در بندر نفتی البریقه در نزدیکی پالایشگاه عدن شدند.

چهار کارمند این پالایشگاه گفتند که آنها کاروانی بزرگ از خودروهای نظامی و سه اتوبوس حامل 200 سرباز را مشاهده نموده اند که به سمت بندر می رفتند.

دفتر اطلاع رسانی دولت امارات و سخنگوی ائتلاف سعودی به سوالات رویترز در زمینه پیگیری این خبر پاسخی نداده اند.

در حالی که شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد، بعد از آن که امارات طی دو روز گذشته تعداد زیادی از تانک ها و خودروهای نظامی خود را از عدن خارج نموده، ائتلاف سعودی اعلام نمود که این اقدام در چارچوب طرح استقرار مجدد نیروهای اماراتی در این منطقه انجام می گردد.

طبق اعلام چهار منبع آگاه، دولت مستعفی و فراری یمن- مورد حمایت ریاض- و شورای انتقالی جنوب یا همان جدایی طلبان، که از حمایت امارات برخوردار هستند، در آستانه امضای توافقنامه ای هستند که به درگیری ها در عدن سرانجام می دهد و در ادامه، نیروهای سعودی مسئولیت تامین امنیت شهر را به طور موقت در دست می گیرند.

شورای انتقالی جنوبی بخشی از ائتلافی تحت رهبری سعودی است که در 25 ماه مارس 2015 جنگ همه جانبه ای را علیه یمن به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی به قدرت، شروع کرد. ولی جدایی طلبان که خواستار خودمختاری در جنوب یمن هستند طی ماه آگوست علیه دولت مستعفی منصور هادی شورش نموده و کنترل مقرهای دولتی در عدن را در دست گرفتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 531

به "رویترز: امارات شماری از نیروهای خود را از عدن خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: امارات شماری از نیروهای خود را از عدن خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید