زیباترین شهرهای چین (قسمت دوم)

به گزارش مجله پیکوشو، چین با جمعیتی نزدیک به یک میلیارد، همیشه ما را به یاد شهرهای شلوغ و پر جمعیت می اندازد. اما حقیقت این است که این کشور پهناور، شهرهایی زیبا، خلوت و سر شار از آرامش نیز دارد. برای آشنایی با این شهر ها با خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین شهرهای چین (قسمت دوم)

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

همان طور که در قسمت اول این مقاله گفتیم، چین برخلاف جمعیت زیاد خود، شهرهایی کوچک و خلوت نیز دارد که مقصد مناسبی برای گردشگرانی است که عاشق تاریخ و طبیعت چین، اما از شلوغی بیزار هستند. حال می خواهیم به ادامه معرفی این شهر ها بپردازیم:

6. تنگلی (Tongli)

تنگلی یکی دیگر از شهر های آبی استان جیانگسو است و با فاصله کمی در غرب شهر ژوژوانگ واقع شده است. تنگلی توسط پنج دریاچه احاطه شده، به همین خاطر شهر توسط کانال هایی به چند بخش تقسیم شده است. این شهر از هفت جزیره تشکیل شده است که با 49 پل به هم متصل می شوند. اکثر این پل ها قدمتی بیش از 100 سال دارند. شما می توانید در این شهر قایق گوندولا اجاره کنید و این شهر زیبا را از روی آب تماشا کنید.

این را هم از قلم نیاندازید که حتما توقفی در باغ Tuisi Yuan (باغ تفکر و بازسازی ذهن) داشته باشید. این باغ، بخشی از مجموعه باغ های کلاسیک و سنتی Suzhou است که در سال 2000 به فهرست میراث جهانی یونسکو، اضافه شده اند.

7. دان هوانگ (Dunhuang)

این روستا در بخش به نسبت سر سبز صحرای Gobi در شمال غربی چین واقع شده است. دان هوانگ که در زمان های گذشته یکی از مهم ترین توقفگاه های جاده ابریشم بود، امروزه مکان مناسبی برای تمامی شیفتگان تاریخ و تمدن است.

حداقل 241 آثار تاریخی در داخل و اطراف شهر وجود دارد. یکی از این آثار تاریخی، بتکده وایت هورس(White Horse Pagoda) است که در خارج شهر واقع شده است. در خصوص این بنا گفته می شود که در سال 382 به منظور گرامیداشت اسب راهبه بودایی که کتاب مقدس را از Kucha به دان هوآنگ آورده بود، ساخته شده است. همچنین در حوالی شهر، غار موگای که به ثبت یونسکو رسیده، گنجینه ای است که جلوه گر هنر بودایی می باشد.

8. جزیره گولانگیو (Gulangyu Island)

این جزیره کوچک در نزدیکی شهر Xiamen واقع است. نام این شهر از ترکیب دو واژه ی چینی بوجود آمده است؛ gu به معنی طبل و lang به معنی امواج. این نام گذاری به این علت است که این شهر به صداهای طبل گونه ای که از برخورد آب با صخره ها ایجاد می شود، معروف است. جزیره کوچک و آرامش بخش گولانگیو، توسط وزارت گردشگری چین به عنوان یکی از برترین مکان های گردشگری چین انتخاب شده است که این تصمیم بیش تر به خاطر زیبایی های معماری آن است. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به موزه ی پیانو (Piano Museum) و باغ شوژوآنگ (Shuzhuang Garden) اشاره نمود. همچنین می توانید برای دیدن چشم اندازی فوق العاده از شهر و سواحل آن به بالاترین نقطه جزیره یعنی Sunlight Rock بروید.

9. هنگکان (Hongcun)

ممکن است فیلم بازها هنگکان را بهتر از سایر افراد بشناسند. این شهر کوچک باستانی در استان آن هوی چین و در دامنه های مه آلود کوهستان هوآنگ شوآنگ واقع است. در این شهر معماری زیبای سلسله مینگ و چینگ کاملا مشهود است و ویژگی های تاریخی و عرفانی ای که در فیلم های برنده جایزه اسکار به تصویر کشیده شده اند، به خوبی احساس می شود. بخش اعظم بناهای این شهر که به ثبت یونسکو رسیده اند، در حاشیه دریاچه معروف شهر که به شکل حلال ماه است، متمرکز اند.

از مکان های محلی این شهر می توان به عمارت بزرگ Chengzi Hall اشاره نمود. این بنا در سال 1855 ساخته شده و به سنگ ها و چوب های حکاکی شده، مزین شده است. در حال حاضر از این مکان به عنوان موزه استفاده می شود.

10.دالی (Dali)

دالی شهر قدیمی و کوچکی است که در حاشیه دریاچه Erhai واقع شده است. این شهر به زیبایی های طبیعی و معادن مرمر محلیش معروف است. دروازه های شهر و خیابان های سنگ فرش شده و خانه های سنتی Bai ، همه و همه، شما را به چین باستان می برند. از دیگر چشم انداز های شهر می توان به سه بتکده معبد چانگ شنگ که قدمت آن ها به قرن 9 و 10 میلادی بازمی شود، اشاره نمود.

از صنایع دستی این شهر هم می توان به کار های هنری ساخته شده از مرمر و لباس های سنتی Bai اشاره نمود.

یکی دیگر از مواردی که حتما باید در دالی تجربه کنید، سنت خوش آمد گویی مردم Bai است؛ به این گونه که در سه نوبت برای شما چای می آورند: چای تلخ، چای شیرین، چای بعد از غذا!

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: picosho.ir شناسه مطلب: 499

به "زیباترین شهرهای چین (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای چین (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید